וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלת פלסטינית שקיבלה אזרחות במרמה תגורש מארה"ב

18.5.2014 / 10:57

רסמייה עודה משיקגו הורשעה במעורבות בפיגוע בשופרסל בירושלים ב-1969. הרשויות בארה"ב גילו כי שיקרה בנושא וצפויות לסלקה מהמדינה. עורך דינה: "היא סמל בקהילתה"

רסמייה יוסף עודה, מחבלת פלסטינית שהייתה מעורבת בפיגוע בירושלים ב-1969 וכעת מעורבת בגירוש. AP
רסמייה יוסף עודה, בשנה שעברה בבית המשפט בשיקגו/AP

הרשויות בארצות הברית עשויות לגרש מחבלת פלסטינית, שקיבלה אזרחות אמריקנית אחרי שהסתירה את מעורבותה בפיגוע בירושלים ב-1969 בו נרצחו שני בני אדם.

רסמייה יוסף עודה הורשעה במעורבות בפיגוע במרכול "שופרסל" בירושלים ב-21 בפברואר 1969, בו נרצחו שני בני אדם. בית משפט צבאי בישראל קבע כי היא פעלה כחלק מחוליה שגם הניחה חומרי נפץ בשתי הקונסוליות הבריטית בירושלים, וגזר עליה מאסר עולם ב-1970, כשהיא בת 22. היא שוחררה כעבור כעשר שנות מאסר, במסגרת עסקה לחילופי אסירים שנעשתה עם "החזית העממית".

ביום רביעי, בית משפט פדרלי בדטרויט יקיים שימוע מיוחד בעניינה של עודה, כיום בשנות ה-60 המאוחרות לחייה. עודה היא בכירה בארגון הפלסטיני "קבוצת הפעולה האמריקנית" באזור שיקגו. חאתם עבודייה, ראש הארגון, אמר כי עודה היא "סמל" בקהילתה, וסיפר כי היא נעצרה כבר בשנה שעברה ושוחררה בערבות. לא ידוע מה המידע שהובילה למעצרה.

עורך דינה אמר כי היא נמצאת ב"מגעים מתקדמים" לחתימה על הסדר טיעון, במסגרתו היא תיאלץ לעזוב את ארצות הברית. ככל הנראה היא תגורש לירדן, ממנה באה לארה"ב לפני 20 שנה. ב-2013 קיבלה עודה אות כבוד מטעם "ברית התרבות של שיקגו", ארגון המאגד מרכזים אתניים ומוזיאונים באזור העיר.


דיווח על משפטה של עודה (מתוך עיתון מעריב, 5 ביוני 1969):

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כתבה על פיגוע בירושלים - מעריב – 5 ביוני 1969. באדיבות הספרייה הלאומית, אתר רשמי
כתבה על פיגוע בירושלים - מעריב – 5 ביוני 1969/אתר רשמי, באדיבות הספרייה הלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully