וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדאיג: חצי מאוכלוסיית העולם לא שמעה על השואה

בסקר שערכה הליגה נגד השמצה, שכלל יותר ממאה מדינות, נמצא כי למעלה ממיליארד איש בעולם מחזיקים בדעות אנטישמיות. בראש הרשימה – שטחי הרשות הפלסטינית ומדינות ערב

אוהדי כדורגל באוקראינה מניפים דגל נאצי. AP
יותר ממיליארד אנטישמים בעולם. אוהדי כדורגל באוקראינה מניפים דגל נאצי ביציע/AP

הליגה נגד השמצה פרסמה היום (שלישי) את ממצאיו של סקר עולמי ראשון מסוגו בנושא עמדות אנטישמיות. הסקר, שכלל נשאלים מ-102 מדינות וטריטוריות, הצביע על כך שרק 54% בקרב הנסקרים שמעו אי פעם על השואה. שני שלישים מן הנסקרים לא שמעו על השואה מעולם, או לחלופין אינם מאמינים כי הדיווחים ההיסטוריים עליה מדויקים.

עוד ידיעות על אנטישמיות
דוח האנטישמיות בעולם 2013: ירידה במספר התקריות
תיעוד: אלמוני מצית בית כנסת באוקראינה - ונמלט
"יום שחור לאירופה": האנטישמים הסתערו על הונגריה

לפי הסקר, קיימות עמדות אנטישמיות בהיקף נרחב ברחבי העולם - 26% מן הנשאלים, שמייצגים יותר ממיליארד אנשים ברחבי העולם, נגועים בעמדות אנטישמיות עמוקות.

"בפעם הראשונה, יש לנו תחושה ממשית עד כמה עקבית ורווחת האנטישמיות כיום ברחבי העולם", אמר אברהם פוקסמן, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, שהוקמה ב-1913 במטרה להילחם באנטישמיות. "הנתונים שנאספו מאפשרים לנו להתבונן מעבר לרטוריקה או לתקרית אנטישמית כזו או אחרת, ולכמת את שכיחותן של עמדות אנטישמיות ברחבי העולם. כעת באפשרותנו להצביע על מוקדים, כמו גם אזורים ומדינות בעולם שבהם שנאת יהודים למעשה איננה קיימת".

חבר הפרלמנט העצמאי בלאז לנהארט, לשעבר חבר בסיעת "יוביק", מצית את דגל ישראל מול משרד החוץ בבירה בודפשט. הונגריה, דצמבר 2014. AP
חבר פרלמנט הונגרי שורף את דגל ישראל, בחודש שעבר/AP

נתונים אנטישמיים נוספים שנמצאו העידו על כך ש-41% מהנשאלים מאמינים שיהודים נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר למדינות שבהן הם מתגוררים, ו-35% סבורים שליהודים יש כוח רב מדי בעולם העסקים.

בצמרת רשימת המדינות שמחזיקות בדעות אנטישמיות נמצאות מדינות המזרח התיכון, כשבראשן תושבי הגדה המערבית ורצועת עזה – 93% מהם בעלי דעות אנטישמיות. אחריהם ברשימה נמצאת עיראק, שבה 92% מהאוכלוסייה מחזיקים בדעות אלו. איראן, בניגוד למה שרבים אולי חושבים, התגלתה כמדינה הכי פחות אנטישמית במזרח התיכון - 56% מתושבי הרפובליקה האיסלאמית התגלו כאנטישמים. בתחתית הרשימה, נמצאת לאוס, שבה רק 0.2% מהתושבים התגלו כבעלי עמדות אנטישמיות, ולפניה הפיליפינים, עם 3%.

הליגה נגד השמצה גילתה גם ממצאים מעודדים - ברוב המדינות דוברות האנגלית, שיעור בעלי העמדות האנטישמיות עומד על 13%, נתון הנמוך בהרבה מן הממוצע הכללי. באופן כללי, במדינות בעלות רוב פרוטסטנטי נמדדו השיעורים הנמוכים ביותר של עמדות אנטישמיות, בהשוואה למדינות שבן הדת השלטת היא אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully