וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית במעמקים: האם נמצאה ה"אוורסט של הספינות"?

אחרי 10 שנים של מחקר, טוען חוקר ומחלץ ספינות אמריקני כי איתר את ה"סנטה מריה" - ספינת הדגל של מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס, שעלתה על שרטון מול האיטי

האם נמצאה ספינתו של כריסטופר קולומבוס?/עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

צוות ארכיאולוגים סבור ששיירים שנמצאו מול האיטי שייכים לספינה הטבועה "סנטה מריה", ששימשה את מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס במסעו הראשון לאמריקה. אם הידיעה תאושר, זו תהיה אחת התגליות החשובות ביותר בתחום הארכיאולוגיה הימית זה מאות שנים.

החוקר בארי קליפורד אמר לרשת סי-אן-אן כי אנשיו איתרו את הספינה הטבועה בדיוק באזור שבו קולומבוס עלה עמה על שרטון לפני יותר מ-500 שנים. לדבריו, השיירים נמצאים על שונית מצפון להאיטי, בעומק של מטרים ספורים מתחת לפני הים. הוא אמר כי עבורו, מדובר ב"הר האוורסט של הספינות הטבועות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספינה "סנטה מריה" של קולומבוס באיור על בול, שהנפיקה איי פארו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האקדח המעשן" שהוביל את קליפורד להנחה שאכן מדובר בספינה המפורסמת, הוא תותח מימי המאה ה-15 שנמצא באזור הטביעה. הוא אמר כי הספינה תואמת לתיאורים ההיסטוריים מבחינת אורכה (כ-23 מטרים) ועיצובה, ונמצאו בה אבנים התואמות לאלה שהיו בנמל הספרדי שממנו הפליגה במקור.

חדשות נוספות מרחבי העולם
לאומן אנטי-מוסלמי צפוי לעמוד בראש ממשלת הודו
גנרל רוסי: תכננו להפציץ את הכור הגרעיני בדימונה
בוקו חראם הציג את מאות החטופות: "הן התאסלמו"

ה"סנטה מריה" הייתה ספינת הדגל של הצי הקטן של כריסטופר קולומבוס שיצא מספרד באוגוסט 1492 בחסות המלך פרדיננד השני והמלכה איזבלה. המסע נועד לאתר דרך קצרה יותר לסין ולהודו, כדי לסלול נתיב להעברת סחורות שונות, בהן זהב ותבלינים.

קולומבוס הגיע למעשה לאיים הקריביים וחנה באיי הבהאמה, משם נסחף להאיטי וקבע שם את מחנהו. בחודש דצמבר 1492הספינה נתקעה על שרטון לחופו של האי. אנשי הצוות שלו פירקו את דפנותיה, וקולומבוס שב לספרד בינואר 1493 עם שתי הספינות הנותרו שלו - ה"ניניה" וה"פינטה". קולומבוס ערך בסך הכל ארבעה מסעות ליבשת אמריקה; רק הסוחר והנווט אמריגו וספוצ'י, שהגיע לשם בשליחות פורטוגל, הבין כי מדובר ביבשת חדשה, והיא נקראה על שמו.

בארי קליפורד התפרסם כאשר חילץ ספינות פיראטים טבועות במדגסקר ומחופי קייפ קוד. הוא סיפר כי החל לחקור את הספינה שהוא מתאר כ"סנטה מריה" כבר ב-2003, וכי בכוונתו להעביר את הממצאים "מחקר ארכיאולוגי שלם" כדי לקבוע סופית אם אכן מדובר בספינה המיתולוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully