וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת דם: צפו בתופעה הנדירה בה נצבע הירח באדום

אם אתם במקרה ברחבי אמריקה, הביטו למעלה לשמים. היום מתרחש ליקוי מיוחד בו הירח חולף בצלו של כדור הארץ, מה שגורם לצבעו הכסוף להפוך לאדמדם. "רואים עולם אחר לגמרי"

ליקוי ירח, אפריל 2014. רויטרס
הירח נעטף בברק אדום בעודו חולף מאחורי כדור הארץ ומתכסה בצילו. ליקוי הירח/רויטרס

בעוד שאצלנו השמש כבר עלתה, מעל אמריקה זורח ירח אדום: הבוקר (שעון ישראל) החל שיאו של ליקוי הירח האדום הראשון בסדרה של ארבעה ליקויי ירח רצופים. לצערנו, ניתן לצפות בליקוי רק מעל יבשת אמריקה, ולא מעל שמי ישראל. התופעה תחזור על עצמה עוד שלוש פעמים במרווחים של שישה חודשים בין ליקוי לליקוי עד ספטמבר 2015. הפעם הבאה שתופעה כזו תתרחש היא בשנת 2032.

עוד בנושא
חלקי אבל מרהיב: ליקוי החמה בישראל - בתמונות
צפו בתמונות הזוכות בתחרות צילומי חלל
למי שפספס: תיעוד עוצר נשימה של מטר המטאורים

ליקוי הירח, אפריל 2014. רויטרס
התופעה תחזור על עצמה עוד שלוש פעמים במרווחים של שישה חודשים/רויטרס

"כולם כאן מסביב באו לראות משהו נדיר בשידור ישיר", אמרה ג'ין אירלנד, מורה לאסטרונומיה שהגיעה למצפה הכוכבים בלוס אנג'לס יחד עם אלפים נוספים שפרשו שמיכות וטלסקופים על הדשא. "בדרך כלל כולם מסתכלים מטה על הטלפונים שלהם. אנחנו רוצים שהם יביטו מעלה. רואים עולם אחר לגמרי". מנהל מצפה הכוכבים, אד קרופ, תיאר את הליקוי האדמדם כ"טיפוסי" ואמר כי זה "לא מסוג הדברים שמרגשים אסטרונומים".

בליקוי מסוג כזה, הירח נעטף בברק אדום בעודו חולף מאחורי כדור הארץ ומתכסה בצילו. "מאחר שצל כדור הארץ מתכהה במרכזו, מראה הירח משתנה באופן דרמטי", נמסר מנאס"א. הירח מתחיל לשנות את צבעו הכסוף לאדום בעודו עובר דרך צל כדור הארץ, הוסיפו בסוכנות החלל האמריקנית. לצערם של תושבי מזרח ארה"ב, רבים יפספסו את המחזה בגלל עננות שתסתיר את הירח. אם נקלעתם לדאלאס, דנבר ולוס אנג'לס, תזכו למושב בשורה הראשונה ולזווית אופטימלית בירח הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully