וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ויתרו על המו"מ: נציגי ישראל והרשות ייפגשו מחר

בצל המאמצים להחיות את התהליך המדיני, אמר נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר בראיון כי הוא "תומך בשחרור פולארד כחלק מהמו"מ" וכי להערכתו המרגל ישוחרר בתוך כשנה בכל מקרה

שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר: "לשחרר את פולארד". רויטרס
ישוחרר כבר בשנה הבאה? פולארד/רויטרס

נציגי ישראל והרשות הפלסטינית למשא ומתן צפויים להיפגש מחר (ראשון) פעם נוספת עם השליח האמריקני לשיחות, מרטין אינדיק, במטרה לדון בפתרון אפשרי למשבר שאליו נקלעו הצדדים במגעים המדיניים – כך אמר מקור המעורה בשיחות. אתמול אחר הצהריים נועד אינדיק עם הממונה על המו"מ מטעם ישראל, השרה ציפי לבני. כמה שעות קודם הוא נפגש עם הנציג הפלסטיני סאיב עריקאת.

על רקע הדיווחים על האפשרות לשחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד בניסיון להאריך את המשא ומתן, התייחס אמש ג'ימי קרטר, נשיאה ה-39 של ארה"ב, לנושא, ואמר כי הוא תומך בשחרורו. "אם הישראלים יסכימו לקבל את הצעתו של ג'ון קרי, אם פולארד ישוחרר, הייתי תומך בשחרורו", אמר קרטר בראיון בארה"ב, כך דיווח האתר "פוליטיקו". עם זאת, הוסיף הנשיא לשעבר כי היה משאיר את האפשרות לשחרר את פולארד כאפשרות אחרונה, "לא רק כעוד קלף מיקוח במגעים".

בנוסף, אמר קרטר כי להערכתו המרגל היהודי צפוי להשתחרר בכל אופן כבר בשנה הבאה: "הוא יהיה מועמד לחנינה בעוד כשנה, וזה לדעתי, יהיה הדבר הטוב ביותר".

עוד באותו נושא:
מקורב לאבו-מאזן: מכירים בקשר שלכם לארץ
בכיר לשעבר ב-CIA: "רצינו שפולארד יוצא להורג"
שר בכיר: "קרי חשף שלארה"ב אין בעיה לשחרר את פולארד"

נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, במסיבת עיתונאים, סיאול, דרום קוריאה, 28 באפריל 2011. רויטרס
להשאיר את השחרור כקלף מיקוח אחרון. קרטר/רויטרס

פולארד נעצר ב-1985 סמוך לשגרירות ישראל בוושינגטון, בשעה שפנה לבקשת מקלט במבנה השגרירות מפני הרשויות האמריקניות. מתוקף תפקידו כמנתח חומרי מודיעין, הוא העביר במהלך פעילות הריגול שלו מאות מסמכים מסווגים לידי ישראל. וינסנט קניסטרארו, ראש המדור למבצעי מודיעין בסוכנות הביון המרכזית בארצות הברית (CIA) בתקופת הנשיא רונלד רייגן, אמר לאתר "בלומברג" כי פולארד הסב נזק רב לביטחון ארצות הברית - יותר ממה שידוע. לדבריו, בזמן מעצרו של המרגל שנכלא ב-1985 באשמה שריגל לטובת ישראל, "כמה מאתנו רצו שפולארד יוצא להורג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"שחרור פולארד - ללא תמורה"

שר בכיר בממשלה טען אתמול כי ג'ון קרי "חשף ששחרור פולארד הוא עניין של מחיר, ולפיכך אין שום צורך לשלם עבורו ברוצחים". השר הסביר כי עצם קיום השיח בנושא ג'ונתן פולארד, שמכשיר את שחרורו של המרגל הישראלי שכלוא בארצות הברית, משמעותו שיש תג מחיר לשחרורו. עם זאת, לטענתו השחרור אינו צריך לבוא בתמורה לשחרור מחבלים, ולמעשה - ללא כל תמורה.

"ישראל צריכה לנצל את ההסכמה האמריקנית לשחרור פולארד, ולצאת בקמפיין מסיבי שידרוש את שחרורו ללא תמורה", אמר השר. לדבריו, עצם אפשרות העסקה מצדו של שר החוץ של ארצות הברית, היא "התקדמות עצומה", כלשונו. "קרי הרים את המסך מעל נושא שהאמריקנים סירבו לדבר עליו עד כה, וכעת הכול ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully