וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2007: חודש ללא הרוגים לארה"ב באפגניסטן

מנתוני הפנטגון עולה כי חודש מרץ האחרון היה הראשון זה שבע שנים, בו אף לובש מדים לא נהרג בקרב. בשנים האחרונות נרשמת ירידה בכמות החללים עקב צמצום כמות הכוחות במדינה

חייל אמריקני במצוד אחר לוחמי טליבאן במחוז לוגאר, מזרח אפגניסטן. 30 במרץ 2014. GettyImages
מתחילת השנה, 14 חיילים נהרגו באפגניסטן. חיילים באפגניסטן, השבוע/GettyImages

משרד ההגנה האמריקני פרסם נתונים, מהם עולה כי חודש מרץ האחרון היה הראשון זה שבע שנים בו לא נהרג אף חייל מצבא ארצות הברית באפגניסטן. על פי נתוני הפנטגון, מדובר בחודש הראשון מאז ינואר 2007 בו לא נהרג אף לובש מדים במדינה, אליה פלשה ב-2001 ארה"ב בראשות הנשיא ג'ורג' וו. בוש עקב פיגועי ה-11 בספטמבר.

עוד בוואלה! חדשות:
ניסיון להציל את המו”מ: פגישת חירום משולשת בירושלים
סרסור הנערות: ”הן ביקשו דמי כיס בתמורה למין מזוכיסטי”
טקסס: אירוע ירי בבסיס צבאי, במקום כמה נפגעים

ככלל, בשנים האחרונות נרשמת ירידה בכמות החללים האמריקנים במלחמה באפגניסטן, לא מעט בזכות צמצום כמות הכוחות הצבאיים במדינה על ידי הנשיא ברק אובמה. כך, ב-2013 מתו 127 חיילים - ירידה ביחס ל-2012 אז נהרגו 310 חיילם ול-2011 בה קיפחו את חייהם 418 חיילים. כמו כן, כיום, כ-33 אלף חיילים מוצבים באפגניסטן, לעומת כ-100 אלף ב-2011.

המלחמה באפגניסטן גבתה עד כה את חייהם של למעלה מ-2,300 חיילים אמריקנים, מאז החלה באוקטובר 2001. לאורך השנים ספג צבא ארה"ב את מספר האבידות הגבוה ביותר ביחס לכוחות בינלאומיים אחרים המוצבים במדינה. לשם ההשוואה, במהלך שנות הלחימה, כ-450 חיילים בריטים בלבד נהרגו במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully