וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמצי קרי מוצו, שישראל והפלסטינים יסתדרו לבד"

הבית הלבן טרם הודיע רשמית על כישלון המו"מ, אך גורמים בכירים מביעים חוסר-סבלנות גובר כלפי הצדדים. ה"וושינגטון פוסט" לקרי: הודה בתבוסה במקום להציע את פולארד כמחווה

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בוושינגטון מביעים תסכול גובר מהמשבר המחריף במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. זאת, אחרי שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע אמש כי יבקש להצטרף ל-15 ארגונים בינלאומיים - בניגוד לסיכומים המוקדמים. ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי המהלך המפתיע גרם לשר החוץ ג'ון קרי לבטל את שובו המתכונן לאזור הבוקר (רביעי), במסגרת מאמציו לשכנע את שני הצדדים להאריך בשנה את המגעים לחתימת הסדר שלום.

גורם אמריקני בכיר אמר כי החלטתו של קרי לא לשוב לאזור משקפת את החוסר-סבלנות הגובר בבית הלבן. לפי ה"ניו יורק טיימס", בסביבתו של הנשיא אובמה מאמינים שמאמצי התיווך של השר קרי "הגיעו לסף המיצוי, וכי ישראל והפלסטינים צריכים כעת לחלץ את עצמם מהמבוי הסתום".

ואולם, פקידים בוושינגטון העריכו כי הפלסטינים מנסים להפעיל לחץ על ישראל, ולאו דווקא לשבור את הכלים ולפוצץ את המו"מ. הם ציינו שאבו מאזן לא ביקש לצרף את הרשות כחברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - צעד שעלול היה לעורר חרדה גדולה בירושלים.

לקריאה נוספת
קרי ביטל את הגעתו לאזור: לא סוכם על שחרור פולארד
פרשנות: הפנים פני אבו מאזן, אך הקול - קולו של ערפאת
מפקדו של פולארד: אלה הסודות האמיתיים שגנב המרגל

שר החוץ ג'ון קרי ממריא מישראל. 1 באפריל 2014. רויטרס
שר החוץ קרי עוזב את ישראל אחרי פגישה עם נתניהו, אתמול/רויטרס

הבית הלבן עדיין לא הודה רשמית בכישלון המו"מ. בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מציינים כי הודאה שכזו "תחולל מהומה במדיניות החוץ של אובמה בכהונתו השנייה, שממילא מיטלטלת בשל המתח עם רוסיה והחוסר-יכולת לעצור את מלחמת האזרחים ברוסיה".

בתוך כך, מאמר המערכת שהתפרסם הבוקר בעיתון "וושינגטון פוסט" תוקף בחריפות את השר קרי, וקורא לו להודות בכישלונו לתווך בין ישראל לפלסטינים. "קרי הפליג ליוזמת המזרח-התיכון שלו, למרות הכישלונות הקודמים של ממשל אובמה לתווך בין נתניהו ואבו מאזן, ולמרות הראיות השופעות לכך ששני האישים חסרים את הרצון - או את האמון ההדדי - כדי לגבש הסכם".

כותבי המאמר קובעים גם שמוקדם מדי לשחרר את המרגל ג'ונתן פולארד, ותוהים "מדוע ארצות הברית נמצאת בעמדה שבה היא מציעה ויתורים משלה - ולא מתווכת לפשרה בין שני הצדדים שאמורים לשאת ולתת". התשובה לכך, לפי ה"פוסט" היא ש"שחרורו האפשרי של פולארד מסתמן כדרך להשיג זמן - ולהימנע מלהודות בתבוסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אבו מאזן חותם על מסמכי ההצטרפות לארגונים הבינלאומיים. רמאללה, 1 באפריל 2014. רויטרס
אבו מאזן ועריקאת חותמים על מסמכי ההצטרפות ל-15 ארגונים, אמש ברמאללה/רויטרס

בקונגרס מביעים התנגדות נחרץ לשחרורו של פולארד. דיאן פינסטיין, הסנאטורית הדמוקרטית הוותיקה העומדת בראש ועדת המודיעין של הסנאט, אמרה ל"דיילי ביסט" כי שחרורו של המרגל בעת הזו "יהיה טעות". היא לא פירטה אם בכוונתה להפעיל את סמכותה כדי להתנגד למהלך.

גם יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, מייק רוג'רס, אמר כי שחרורו של פולארד יהיה "רעיון גרוע". מנגד, דניס רוס, שהיה השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, הביע את תמיכתו בהצעה, וקרא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה לפעול לשחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully