וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה 8.2 פקד את צ'ילה, לפחות 5 הרוגים

2.4.2014 / 3:08

צבא צ'ילה הודיע כי גל צונאמי פגע בחופי האוקיינוס השקט בעקבות רעידת אדמה שהורגשה כ-86 ק"מ מהעיר איקיקה שבצפון המדינה. האזורים שנפגעו הוכרזו כאזורים מוכי אסון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לפחות חמישה בני אדם נהרגו הלילה (רביעי) ברעידת אדמה בעוצמה של 8.2 דרגות שהורגשה מול חופי העיר איקיקה שבצפון צ'ילה. המכון הגיאולוגי בארצות הברית פרסם אזהרת צונאמי לכל המדינות השוכנות לחופי האוקיינוס השקט, בהן אקוודור ופרו, אך זו בוטלה הבוקר. חיל הים של צבא צ'ילה הודיע כי גל צונאמי פגע בחופי האוקיינוס השקט. הנשיא מישל באשלה חתמה על צו המכיר באזורים המוכים כאזורי אסון.

עוד בוואלה! חדשות:
קרי ביטל פגישתו עם אבו מאזן: לא סוכם על שחרור פולארד
מסתמן: "הסנדק" יואשם בסחיטה באיומים של עסקנים
הפנים פני אבו מאזן, אך הקול - קולו של ערפאת


על פי הדיווח, מוקד הרעש היה כעשרה קילומטרים מתחת לקרקעית האוקיינוס, ובמרחק כ-86 קילומטרים מהעיר איקיקה. רשויות החירום בצ'ילה ביקשו מתושבים המתגוררים סמוך לחופים להתרחק ככל הניתן מהאזור, וכי לאחר הרעש החזק הורגשו עוד ארבע רעידות משנה בעוצמה של 5.0 דרגות. רשויות החירום בצ'ילה הודיעו כי התקבלו דיווחים על מפולות בוץ שחוסמות כבישים מהירים באזור שנפגע מגל הצונאמי.

אזרחי צ'ילה מתפנים מבתיהם בשל צונאמי ורעידת אדמה. רויטרס, רויטרס
צ'ילה, הלילה/רויטרס, רויטרס

הרשויות בפרו הודיעו לתושבי קו החוף להתפנות מבתיהם בהקדם. המרכז הפסיפי לאזהרות צונאמי פרסם הודעה לפיה "רעידת אדמה בעוצמה כזו עלולה לגרום לצונאמי הרסני שעלול לפגוע בקו החוף תוך דקות ובאזורים מרוחקים יותר תוך כמה שעות". לפני כשבועיים הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 7.0 בצפון צ'ילה, באזור איקיקה. המכון הגיאולוגי בארצות הברית הודיע כי מוקד הרעש היה בעומק 32 קילומטרים, בעקבות רעש האדמה הורו הרשויות בצ'ילה על פינוי אזרחים מאזור הרעש, כצעד מניעתי, אך לא פורסמה אזהרת צונאמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אזור רעידת האדמה שהורגשה ליד צ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully