וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "לא אגן על מלחמה"

5.3.2014 / 0:02

אבי מרטין, מנחה ברשת RT של הקרמלין, פנתה למצלמה בסוף המשדר, וקראה: "צריך למנוע עוד מלחמה קרה, הכיסוי התקשורתי של מה שמתרחש באוקראינה רווי דיסאינפורמציה"

צילום מסך

רשת החדשות הרוסית RT נמצאת בשליטת הקרמלין. שדרניה, באופן טבעי, נודעו בפירוש היצירתי שלהם למילה "עיתונאות". הרשת משדרת בכמה שפות, ובכולן, ללא שמץ של פקפוק, מועברת עמדת הממשלה הרוסית. לעתים הדבר מגיע לכדי גיחוך.

בשבוע האחרון, למשל, שדרני הערוץ בשפה האנגלית התעקשו לדווח כי צבא רוסיה אינו נמצא בחצי האי קרים. בשטח או באולפן, השדרנים נאים. הם מערביים למראה, לבושים בהידור ודוברים אנגלית שוטפת. מי יאמין שאנשים כאלה משקרים בפרצוף?

בשעה שכתבים זרים השוהים באוקראינה תיעדו נגמ"שים דוהרים בכבישים הראשיים, ואף שוחחו עם חיילים רוסים, שדרני RT בהו במצלמה והצהירו: "אין כל פעילות צבאית בקרים".

עוד בבלוג החוץ:
מכונת הקסמים שמרפאת איידס מביכה את העם המצרי
ארדואן מגלה את המאה ה-21 עם הולוגרמה משוכללת
תיעוד: שוטרים היכו ועצרו כתב של רשת CNN בבייג'ינג

חיילים רוסים בשדה התעופה הצבאי בלבק ליד העיר סימפרופול. חצי האי קרים, 4 במרץ 2014. GettyImages
חיילים רוסים, אמש בשדה התעופה של סימפרופול שבחצי האי קרים/GettyImages

גם אם לבסוף, נאלצה הרשת על שלל ערוציה להודות בקיומה של "פעילות מסוימת" בשטחה של אוקראינה, הרי שכדי לתרץ אותה, היא נצמדה בנאמנות לדף המסרים של הקרמלין: "הפעילות נועדה להגן על דוברי הרוסית מפני המיליציות החמושות ומפני האנטישמים".

אתמול בערב, אירע דבר מעניין באחת התכניות המשודרות ב-RT. אבי מרטין, שדרנית בתכנית "לשבור את הסט" בשפה האנגלית, פנתה למצלמה בסוף המשדר, ובמשך דקה וחצי שפכה קיתונות של רותחין על ממשלת רוסיה - אותו גורם המממן את התכנית, וככל הנראה גם קובע את הקו המערכתי שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השדרנית אבי מרטין בתכנית "לשבור את הסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק מפני שאני עובדת ב-RT, אין פירוש הדבר שאין לי חופש מערכתי עצמאי, ושאיני יכולה להדגיש עד כמה אני מתנגדת לכל התערבות צבאית בענייניה של מדינה ריבונית", אמרה. מרטין, שגדלה בוושינגטון די-סי, המשיכה במונולוג הנרגש: "לא אשב כאן ואתנצל או אגן על תוקפנות צבאית. הכיסוי התקשורתי של מה שקורה באוקראינה מאכזב במיוחד בכל קשתות הספקטרום התקשורתי. הוא רווה בדיסאינפורמציה".

"כל מה שנותר לעשות כעת", אמרה, "הוא לקוות שהמצב הנוראי יניב תוצאה שלווה, וימנע מלחמה קרה נוספת בהיקף מלא בין כמה מעצמות על. עד אז, אמשיך להגיד את האמת כפי שאני רואה אותה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוסקבה, 4 במרץ 2014. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אתמול במסיבת עיתונאים במוסקבה/רויטרס

המשדר שמגישה מרטין מתואר כ"תכנית שמפרקת לגורמים את סיפורי החדשות שמוכתבים לנו על ידי מי שרוצה שתחשבו את מה שהוא חושב". בעבר, אירחה מרטין שלל מומחים מטעם-עצמם, שהסבירו ברצינות תהומית מדוע פיגועי 11 בספטמבר היו עלילה של הסי-איי-אי. אורחים אחרים פירטו על תאוריית הקונספירציה לרצח הנשיא קנדי, או על "שטיפת המוח" שעושה ארה"ב לתושבי המזרח התיכון.

לא ברור מה גרם למרטין להתפרץ דווקא כעת, שכן נושאים אחרים שסוקרו בתכניתה זכו, כאמור, לטיפול שערורייתי יותר. כך או כך, ראוי לציין לטובה את מחאתה, בשעה שכל העיתונאים בכלי התקשורת הממלכתיים ברוסיה ממשיכים לשמור על שתיקה.

לפי שעה, נראה שמעסיקיה של מרטין עומדים מאחוריה, כדי לנצל לכמה רגעים את הביקורת שלה לטובתם. חשבון הטוויטר של רשת RT צייץ מחדש כתבה ארוכה על מרטין שכתב גלן גרינוולד, העיתונאי שפרסם את מסמכי סנודן.

uriah_c@walla.net.il

(פרסום ראשון: יום שלישי, 4 במרץ 2014, 17:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully