וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריזונה: המושלת הטילה וטו על החוק לאפליית להט"ב

27.2.2014 / 3:11

ג'ן ברואר נכנעה למכבש הלחצים שהופעל עליה והטילה וטו על החוק שביקש לאפשר לבעלי עסקים לסרב להעניק שירותים ללקוחות הומוסקסואלים. "החוק עלול להוביל לתוצאות שליליות"

מושלת אריזונה ג'ן ברואר. ינואר 2014. AP
גם כמה מאנשי המפלגה הרפובליקנית באריזונה, שבעצמם תמכו בחוק, הסתייגו ממנו לבסוף. ג'ן ברואר/AP

מושלת אריזונה, ג'ן ברואר, הטילה הלילה (חמישי) וטו על החוק שביקש לאפשר לבעלי עסקים לסרב להעניק שירותים ללקוחות הומוסקסואלים מטעמים דתיים. ברואר הרפובליקנית נכנעה למכבש הלחצים שהופעל עליה מאז אישרו המחוקקים באריזונה את החוק בשבוע שעבר, והסבירה כי החוק עלול להוביל "לתוצאות בלתי צפויות ושליליות".

"לא שמעתי על דוגמא אחת שבה חופש הדת של בעל עסק באריזונה הופר", הסבירה ברואר את ההחלטה בהודעה קצרה ששחררה ממשרדה. "הצעת החוק מנוסחת בצורה רחבה ועלולה לגרום לתוצאות בלתי צפויות ושליליות. לאחר שקילת כל הטיעונים, הטלתי וטו על הצעת הסנאט מספר 1062 לפני כמה רגעים".

חדשות נוספות מהעולם:
קרי: העברות הנשק לחיזבאללה - איום גובר על ישראל
"הם ייפלו לידינו": עוד קלטת מפלילה של ארדואן?
מאסר עולם לעורפי ראשו של חייל בריטי בלונדון

בשבוע שעבר, המחוקקים באריזונה אישרו את החוק, המתיר לבתי עסק שלא להגיש שירות ללקוחות הומוסקסואלים, אם הדבר פוגע באמונתם הדתית. החוק קרא להתיר לכל חנות, חברה, כנסייה או אדם באריזונה לדחות ממפתנם את בני קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים), ולטעון כי עשו זאת בחסות החוק, ולא מטעמי אפליה.

הפגנה נגד תקנה SB1062 המתירה לבעלי עסקים לסרב להעניק שירות להומוסקסואלים. פיניקס, אריזונה, פברואר 2014. רויטרס
הפגנה באריזונה נגד החוק השנוי במחלוקת/רויטרס

החוק מסעיר את ארה"ב כולה, ומקהלת המתנגדים לו נעשית קולנית מיום ליום. המפלגה הדמוקרטית טוענת כי מדובר בחוק "רעיל", וגם כמה מאנשי המפלגה הרפובליקנית באריזונה, שבעצמם תמכו בחוק, מסתייגים ממנו כעת, משום ש"הוטעו לגבי הנוסח הסופי שלו", כלשונם. שני הסנאטורים הרפובליקנים של אריזונה, ג'ון מקיין וג'ף פלאק – אף קראו למושלת להטיל וטו על החוק. אפילו מושל מסצ'וסטס לשעבר והמתמודד לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, הממעט להתבטא בנושאים שנויים במחלוקת, יצא בקריאה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully