וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של ברון הסמים המבוקש ביותר במקסיקו

חואקין "צ'אפו" גוזמן, ראש קרטל הסמים סנילואה, היתל ברשויות מאז נמלט מהכלא בעגלת כביסה ב-2001. כוח אמריקני-מקסיקני לכד אותו באתר נופש. הוא נכלל ברשימת עשירי "פורבס"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(צפו בצילומי ארכיון של גוזמן)

המבוקש מספר אחת במקסיקו, ברון הסמים חואקין "צ'אפו" (הנמוך) גוזמן, נתפס אתמול (שבת) בידי כוח שיטור משולב ממקסיקו ומארה"ב. הוא נלכד במזטלן, אתר נופש במדינת סינלואה שבצפון מערב מקסיקו. גוזמן עמד בראש קרטל סינלואה הידוע לשמצה ובשל העושר העצום שצבר אף נכלל לתקופה מסויימת ברשימת המיליארדרים של מגזין פורבס. הארגון האכזרי שבראשו עמד ניהל מלחמה מדממת עם כנופיות יריבות על נתיבי הברחת הסמים אל תוך ארצות הברית. וושינגטון הציבה על ראשו פרס בגובה חמישה מיליון דולרים ועיריית שיקגו כינתה אותו בשנה שעברה – "אויב הציבור מספר אחת", תואר שהיה שמור בעבר לגנגסטר המיתולוגי אל קאפון.

עוד בנושא
נלכד "מוות", ברון הסמים ממקסיקו שרצח 252 בני אדם

ברון הסמים חואקין גוזמן נתפס במקסיקו, פברואר 2014. רויטרס
בארה"ב ממתינים לו עשרות אישומים נגדו. גוזמן/רויטרס

גוזמן נמלט מכלא שמור במקסיקו בתוך עגלת כביסה בשנת 2001, וטיפס אט אט למעמד ברון הסמים המפורסם במדינה. על פי הערכות, סרו למרותו חוליות של מתנקשים בין גבול ארה"ב-מקסיקו ועד לעומקה של מרכז אמריקה. הוא הונצח בשירים ובסרטים דלי תקציב בחלקים עניים במדינה, בהם הפך למעין גיבור מקומי. בארה"ב ממתינים לו עשרות אישומים נגדו, בגין סחר באיומים וייבוא מגוון סמים כגון קוקאין, הרואין, מריחואנה וקריסטל מת'.

כמעט 80 אלף בני אדם נהרגו במאבקי הקרטלים בינם לבין עצמם ומול הממשלה, מאז הכריז נשיא מקסיקו הקודם פליפה קלדרון על מלחמה בברוני הסמים. בשנת 2007 אך הטיל קלדרון את הצבא אל תוך המערכה בניסיון להכריע את הכף. יורשו, הנשיא אנריקה פניה נייטו ביקר את מדיניות זו, אך לא מצא לה חלופה ראויה מאז עלה לשלטון.

מיגל אנחל טרבינו מוראלס, ראש קרטל הסמים זטאס שנעצר במרכז מקסיקו. רויטרס
גם מנהיג הקרטל היריב זטאס נלכד לאחרונה/רויטרס

ביולי 2013 נלכד "מוות", ברון הסמים ממקסיקו שרצח 252 בני אדם. לכידת ראש קרטל הסמים זטאס, שאחראי למאות מעשי רצח ועינויים, נחשבה אז להצלחה הגדולה ביותר של הנשיא נייטו, במאבק נגד כנופיות הסמים. סוכן אף-בי-אי לשעבר אמר אחרי המעצר כי "מקסיקו נושמת לרווחה".

מיגל אנחל טרבינו מוראלס, שכונה "מוות", נעצר בשעת בוקר מוקדמת בפשיטה של חיל הנחתים. מסוק איתר את המשאית שבה נסע, כמה קילומטרים מגבול ארה"ב. דובר הממשלה מסר כי במהלך המעצר "לא נורתה ולו ירייה אחת".

קרטל זטאס מואשם בכמה ממעשי הטבח המחרידים ביותר שבוצעו במהלך מאבקי הסמים במקסיקו. טרבינו, בן ארבעים, מכונה Z-40, ומונה למנהיג זטאס אחרי חיסולו בשנה שעברה של הרבריטו לסקנו. הוא נעצר אחרי מצוד של חודשיים, והצבא החרים ממנו שני מיליון דולרים במזומן ומצבור גדול של כלי נשק.

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully