וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי הכריז: "לא אתמודד על הנשיאות ב-2016"

שר החוץ האמריקני אמר בראיון ל-CNN כי יפרוש מהחיים הפוליטיים עם סיום תפקידו: "אין לי תכניות". הוא סירב להתייחס למועמדים האפשריים הילרי קלינטון וג'ו ביידן

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר אמש (רביעי) כי לא יתמודד שוב על תפקיד הנשיא בבחירות שיתקיימו ב-2016. בראיון לרשת CNN התייחס קרי לתכניותיו לעתיד ואמר: "אני פורש מפוליטיקה. תפקידי כמזכיר המדינה הוא האחרון, אין לי תכניות להמשך".

בכך הפך קרי לבכיר הדמוקרטי הראשון שיוצא מבורסת השמות במרוץ לנשיאות. שנתיים לפני הבחירות, נראה כי המועמדים העיקריים הם הילרי קלינטון, קודמתו בתפקיד וסגן הנשיא ג'ו ביידן. מועמד בולט נוסף הוא אנדרו קואומו, מושל מדינת ניו יורק.

הילרי קלינטון ברב-שיח בבית הלבן. ספטמבר 2013. רויטרס
המועמדת המועדפת על הדמוקרטים. קלינטון/רויטרס

קרי עצמו סירב להשיב לשאלת המראיין באשר למועמדים לתפקיד הנשיא, והסתפק בהתייחסות לקונית לתפקידו הנוכחי. "אני ממשיך לשרת את מדינתי בהתאם לתפקיד שהנשיא נתן לי, לעמוד באתגרים הגדולים שניצבים בפניי ולהמשיך הלאה", אמר.

קלינטון, ששימשה גם כסנאטורית מטעם מדינת ניו יורק, נחשבת בסקרים למועמדת המועדפת על המפלגה הדמוקרטית. בסקר שנערך מטעם CNN בספטמבר האחרון עלה כי 65% מהדמוקרטים ומהבוחרים העצמאים הליברלים יעדיפו לתמוך בה. לעומתה, ביידן קיבל בסקר רק 10% מהקולות.

בספטמבר האחרון אמרה קלינטון כי היא "נאבקת" להכריע אם ברצונה להתמודד למשרה הבכירה, וכי מדובר בהחלטה שתיאלץ לקבל בקרוב. בראיון ל"ניו יורק מגזין" שנערך שמונה חודשים אחרי שסיימה את תפקיד שרת החוץ, אמרה קלינטון כי לא מדובר בהכרעה פשוטה. "אני ריאליסטית, אך אני גם מעשית", אמרה. היא הביעה אכזבה מהמצב הפוליטי בוושינגטון, וציינה כי "אנשים הפכו לסטריאוטיפים ולקריקטורות".

לדבריה, מצב זה "נגרם בגלל שתי המפלגות, אך גם בגלל העיתונות. כולם מתעסקים בסכסוכים ועסוקים בעצמם". היא הוסיפה כי היא חשה "שיש רעב עצום בקרב חלק גדול מהאמריקנים - בשמאל, בימין ובמרכז - לקיים דיון בוגר לגבי האופן שבו נוכל לפתור את הבעיות שלנו. כפי שראינו בבחירות האחרונות, יש לנו הרבה סיבות להאמין שמרבית הציבור אינו מסכים עם הקיצונים באף אחד מהצדדים, אך אנו חייבים להיאבק כדי למצוא מכנה משותף גדול יותר למען העתיד".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
ארה"ב נגד הבנייה במזרח ירושלים: "לא לצעדים חד-צדדיים"
ארה"ב מודאגת: "מתנגדים לחרמות על ישראל"
שר החוץ האיראני לא שלל הכרה בישראל - והכחיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully