וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנודן: "ה-NSA גונבת מידע מסחרי, ללא קשר לביטחון"

המדליף טען בראיון כי הסוכנות האמריקנית מעורבת בריגול תעשייתי, בניגוד לדבריו של אובמה, שהבטיח שהשיקול היחיד הוא ביטחון לאומי. סנודן אמר כי אין בידיו מסמכים נוספים

אובמה מכריז על שינויים בתקנות הביון, ינואר 2014. רויטרס
"ארה"ב לא מרגלת אחרי אנשים רגילים, שאינם מאיימים על הביטחון הלאומי". אובמה מכריז על הרפורמות בתקנות הביון, החודש/רויטרס

אדוארד סנודן טען כי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) מעורבת בריגול תעשייתי, ותאסוף מודיעין "בלי קשר לערך שיש לו לביטחון לאומי". סנודן, עובד הסוכנות לשעבר, אמר את הדברים בראיון לרשת הגרמנית ARD שישודר בקרוב, וחלקים ממנו פורסמו הלילה (שני) בעיתון הבריטי "גרדיאן". "אם יש מידע אצל 'סימנס' שיכול להועיל לאינטרסים הלאומיים האמריקניים – אפילו אם אין לכך שום קשר לביטחון לאומי – הם ייקחו את המידע הזה בכל מקרה", אמר סנודן.

סנודן התייחס גם למסמכים שהודלפו על ידו, וטען כי אין ברשותו מסמכים נוספים או מידע על פעילויות ה-NSA, וכי העביר את כל מה שהיה ברשותו לעיתונאים נבחרים. הוא הדגיש כי אין לו שליטה על פרסום המידע.

עוד בפרשת "מסמכי סנודן":
אובמה: "כל עוד אני נשיא, מרקל לא צריכה לדאוג"
פרשנות | רפורמת ההאזנות: אובמה מנסה להרגיע את האמריקנים
ברק אובמה: "לא נאזין יותר לחברים קרובים"

הפגנת אלפים בוושינגטון נגד תוכנית המעקבים של הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית, אוקטובר 2013. AP
"הם ייקחו את המידע בכל מקרה, בלי קשר לערך שיש לו לביטחון לאומי". הפגנה נגד האזנות ה-NSA/AP

לפני כשבועיים, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נשא נאום בבניין משרד המשפטים בוושינגטון, בו חשף את הרפורמות בתקנות הביון האמריקניות, בניסיון לשים סוף לשערוריית ההאזנות ולביקורת הקשה שעוררו החשיפות במסמכים שהדליף סנודן. בין היתר, הבהיר אובמה כי פעילויות הביון האמריקניות במדינות זרות מבוצעת רק למטרות ביטחון לאומי.

אובמה הוסיף: "אנשים מסביב לעולם, בלי קשר למדינה בה הם נמצאים, צריכים לדעת שארה"ב לא מרגלת אחרי אנשים רגילים, שאינם מאיימים על הביטחון הלאומי. ארה"ב מתייחסת ברצינות לחששות מפני פגיעה בפרטיות. הדבר תקף גם למנהיגים בעולם".

ימים ספורים לפני כן, "גרדיאן" חשף פרטים נוספים על ריגול ה-NSA – הסוכנות יירטה כמעט 200 מיליון מסרונים ביום מרחבי העולם, והשתמשה בהם על מנת לאסוף מידע על מיקום, רשתות תקשורת ופרטים על כרטיסי אשראי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפי הדיווח, גם סוכנות הביון הבריטית (GCHQ) עשתה שימוש במאגר הנתונים שאספה ה-NSA, לצורך מידע על תקשורת "בלתי ממוקדת" בין אנשים בבריטניה. במסגרת התכנית, שכונתה "דישפייר" (Dishfire), "נאסף פחות או יותר כל מה שניתן לאסוף", נכתב במסמכים של ה-GCHQ.

בעיתון הבריטי נכתב כי ה-NSA עשתה שימוש במאגר נתונים ענק שכלל הודעות טקסט ואשר נועד לאסוף מידע על נסיעות שמתכננים אזרחים, על אנשי הקשר שלהם, על עסקות כלכליות ועוד. רבים מהאזרחים שנאסף מידע הקשור אליהם הם כאלה שלא היה לגביהם כל חשד לפעילות פלילית.

הסוכנות האמריקנית מסרה בין היתר כי "כפי שאמרנו בעבר, הטענה לפיה אנו אוספים מידע באופן אקראי וחסר מגבלות היא שגויה". דובר מטעם ה- GCHQ הבריטית סירב להתייחס לטענות אלה או אחרות בדבר התכנית, אולם ביקש להבהיר כי הארגון פועל בהתאם לחוקים ולנהלים בבריטניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully