וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: עישון גראס לא מסוכן יותר מאלכוהול

בראיון עומק ל"ניו יורקר", חשף נשיא ארה"ב את דעתו על עישון סמים קלים: "זה לא שונה מאוד מהסיגריות שעישנתי. אלא שמי שנענשים בשל כך הם בעיקר בני המיעוטים"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בניו יורק, 1983. AP
אובמה בניו יורק ב-1983, כסטודנט. לימים התוודה שעישן מריחואנה כנער/AP

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי לדעתו, "עישון מריחואנה לא מסוכן יותר מצריכת אלכוהול". בראיון למגזין "ניו-יורקר" שהתפרסם בסוף השבוע, אמר הנשיא האמריקני כי עישון מריחואנה לא שונה בעיניו מעישון סיגריות - הרגל ממנו נגמל לאחרונה. "אני רואה זאת כהרגל רע וכחיסרון, לא שונה בהכרח מסיגריות, אותן עישנתי כאדם צעיר ובחלק ניכר מחיי הבוגרים", הוסיף. הרגלי עישון הסמים של אובמה, כסטודנט בניו יורק בשנות ה-80, פורטו בספר שראה אור בשנה שעבר.

במהלך הראיון, שבו הודה שוב כי נהג לעשן מריחואנה בצעירותו, טען אובמה כי הוא מוטרד מהעובדה שצעירים ממוצא לטיני ואפרו-אמריקני נעצרים יותר מאשר צעירים לבנים בחשד לאחזקה ושימוש בסמים קלים. "ילדים מהמעמד הבינוני לא נעצרים על עישון מריחואנה בעוד שילדים עניים כן. זה לא סוד שילדים שחורים ולטינים הם אלה שיש להם סיכוי גבוה יותר להיות עניים היות שאין להם גישה למשאבים ולתמיכה שתעזור להם להימנע מלקבל עונשים קשים בשל שימוש בסמים", אמר הנשיא.

הנשיא האמריקני מתח ביקורת על גורמים בארצות הברית המתנגדים לחוק שמסדיר עישון מריחואנה במדינת קולורדו, ואמר כי מדובר בצביעות. "חלק מהאנשים המתנגדים לכך, בטח עשו אותו דבר", אמר אובמה. החוק, שאושר החודש, מאפשר לתושבי קולורדו לרכוש את הסם בחנויות באופן חוקי. על אף תמיכתו הברורה בחוק, הסתייג אובמה ואמר: "זה אתגר, וכל אלה שחושבים שהפיכת עישון מריחואנה לחוקי, כתרופה לכל הבעיות החברתיות – מגזימים". הוא הסביר כי אינו תומך בשום פנים ואופן בשימוש בסמים קשים וציין כי הנזק שהם עלולים לגרום למשתמש הוא אדיר.

לדברי הנשיא, "חשוב להמשיך במאמצים הללו כדי להימנע ממצב שבו חלק גדול מהאזרחים עוברים על החוק אך רק מקצתם נענשים על כך". יחד עם זאת, אובמה הבהיר כי לא ימליץ לבנותיו לעשן סמים: "זה רעיון רע, בזבוז זמן, לא בריא".

בראיון חשף אובמה את דעתו על נושאים רבים, בהם היחסים המתוחים עם איראן ועד התכולה של תיקו האישי, המכיל לדבריו עטים, מסטיק ניקורט לגמילה מעישון סיגריות, ספרי תדרוך, כדורי אדוויל, אייפד, אייפוד, חטיפי פרוטאין, עט-סימון (מארקרים), סוכריות למציצה נגד שיעול ובקבוק של תה קר.

הג'וינט לבש חג: המריחואנה בקולורדו חוקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully