וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרם 800 מיליון דולר - וקפץ למותו מהקומה ה-16

רוברט ווילסון, מולטי-מיליונר אמריקני, החליט לתרום את כל הונו לצדקה רגע לפני שקפץ למותו מחלון דירתו בבניין דירות יוקרתי בניו יורק. "הייתה לו תשוקה לסדר דברים בעולם"

עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הטייקון האמריקני רוברט ווילסון נמצא מת השבוע מחוץ לבניין היוקרתי בו התגורר בניו יורק. חקירת המשטרה העלתה כי ווילסון בן ה-86 קפץ אל מותו מחלון דירתו שבקומה ה-16 בבניין הדירות "סאן רמו" באיסט סייד, שבו התגוררו בעבר שלל כוכבים הוליוודיים, בהם סטיבן שפילברג, דמי מור, גלן קלוז, בונו, סטיב מרטין, ברוס וויליס וסטיב ג'ובס. ווילסון, שלקה בשבץ מוחי כמה חודשים לפני כן, השאיר בדירתו מכתב פרידה – שתוכנו אינו ידוע.

עוד חדשות מהעולם שאסור לפספס:
הטבח בקונטיקט: גופות ילדים נמצאו "כמו סרדינים"
נגד כל הסיכויים: הכירו את האישה העשירה באיראן
לעיני המצלמות: השתמשו בבת 6 לשדוד חנות תכשיטים

בניין הדירות היוקרתי "סאן רמו" באיסט סייד בניו יורק. Songquan Deng, ShutterStock
בניין הדירות היוקרתי "סאן רמו" בניו יורק/ShutterStock, Songquan Deng

את ההתאבדות, כך נראה, תכנן ווילסון זמן רב כשהחליט לתרום את כל הונו, המוערך בכ-800 מיליון דולרים, לצדקה. "הוא תמיד אמר שאינו רוצה לסבול וכשיגיע הזמן (למות), הוא יהיה מוכן", סיפר חברו הקרוב סטפן ויסוצ'י ל"ניו יורק פוסט". "התכנית שלו הייתה למסור את כל כספו. לאחרונה הוא אמר לי 'נותרו לי רק עוד 100 מיליון דולרים'". חבריו של ווילסון, שאת רוב כספו תרם כבר לפני שנים אחדות, נהגו לכנותו "אגדה".

את 100 מיליון הדולרים האחרונים תרם ווילסון ל"קרן להגנת הסביבה". נשיא הקרן, פרד קרופ, ספד לו ואמר: "רוברט ווילסון היה אגדת וול סטריט שהפך לנדבן בולט". לדבריו, "לבוב הייתה תשוקה לסדר דברים בעולם. הייתה לו היכולת לחזות לאן הולך העולם, כישרון ששירת את השקעותיו ובשנים שלאחר מכן את הנדבנות שלו". הוא סיכם ואמר: "אני, אישית, אסיר תודה לבוב על המנהיגות שלו והתמיכה לאורך השנים".

עדכון ראשון: 20:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully