וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד סנודן: "המשימה הושלמה. אני ניצחתי"

בריאיון הנרחב הראשון מאז החלו להתפרסם מסמכי ה-NSA, אומר המדליף כי לא בגד במעסיקיו, אלא רק ביקש לשפר את עבודתם. את חייו במוסקבה השווה לאלה של "חתול בית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

חצי שנה אחרי שהמסמכים שהדליף פורסמו לראשונה בעיתונות, אומר עובד הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) לשעבר אדוארד סנודן כי הוא חש סיפוק מכך שסייע להציף את הדיון הציבורי לגבי האסור והמותר בריגול האמריקני. "עבורי, במונחים של סיפוק אישי, המשימה כבר הושלמה, ואני ניצחתי", אמר סנודן בריאיון ראשון מאז הדלפת המסמכים. סנודן שוחח עם כתב ה"וושינגטון פוסט" ברטון גלמן במוסקבה. גלמן היה אחד הכתבים שפרסמו בזמנו את המסמכים שהדליף סנודן.

"ברגע שבו עיתונאים קיבלו הזמנות לעבוד, כל מה שניסיתי לעשות קיבל תוקף", אמר סנודן. "צריך לזכור: לא ניסיתי לשנות את פני החברה, אלא לתת לחברה הזדמנות להגדיר אם ברצונה להשתנות בעצמה". עובד הקבלן לשעבר, בן 30, מתעקש כי ההדלפות לא נועדו להסב נזק לביטחון הלאומי של ארצות הברית. "אינני מנסה למוטט את הסוכנות, אלא רק לשפר את עבודתה", הדגיש בריאיון. "אני עדיין עובד עבור ה-NSA; הם היחידים שאינם מבינים זאת".

כל מסמכי סנודן: סיקור מלא בוואלה! חדשות

אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
"לא ניסיתי לשנות את החברה, אלא לתת לה הזדמנות להשתנות בעצמה". סנודן/AP
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סנודן, השוהה במוסקבה מאז אוגוסט מתוקף מקלט מדיני שקיבל למשך שנה, הגדיר את עצמו "חתול בית". לדבריו, הוא ממעט לצאת מהבית, ואת הריאיון, שארך 14 שעות, ערך בחדר שבו התריסים מוגפים, ותוך כדי זלילת המבורגרים וגלידה. סנודן סיפר כי הוא מעביר את שעות היום בקבלת מבקרים, בגלישה באינטרנט ובאכילת אטריות וממתקים רוסיים.

בריאיון הגיב סנודן למבקריו, שטענו כי העדיף לפעול על דעת עצמו במקום להעלות את הביקורת שהייתה לו על ה-NSA בפני הממונים עליו. לדבריו, כבר באוקטובר 2012, לפני שנמלט מארצות הברית, הוא ניסה לבדוק בקרב 17 מעמיתיו אם גם הם חוששים מההיקף החריג, לדבריו, של פעולות הריגול. "שאלתי אותם, 'מה לדעתכם יעשה הציבור אם זה ייחשף בעמוד הראשון של העיתון? האם זו לא הייתה דרך להעלות את הנושא?". שישה חודשים לאחר מכן, הוא פנה לעיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully