וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הכלבה החכמה שיודעת יותר מ-1,000 מילים

חוקרים באוניברסיטה בצפון קרולינה טוענים כי כלבת הבורדר קולי צ'ייסר למדה שמות של 1,022 צעצועים שונים ומסוגלת למיין אותם לפי צורה או ייעוד ואפילו מבינה כללי דקדוק

כלבי הבורדר קולי ידועים בזכות האינטליגנציה הגבוהה שלהם, אבל ככל הנראה אף אחד מהם לא הגיע לרמה של הכלבה צ'ייסר – שלמדה מעל ל-1,000 מילים והיא גם מבינה את כללי הדקדוק האנגלי. את הטענה מטורפת הזו לא אנחנו המצאנו – מי שעומד מאחוריה הם מדענים וחוקרים באוניברסיטת וודפורד בצפון קרולינה, שעבדו איתה במשך שנים. לדבריהם, צ'ייסר מכירה שמות של 1,022 צעצועים שונים ומסוגלת למיין אותם לפי צורה או ייעוד – פעולה שבני אדם לומדים בגיל שלוש.

על פי החוקרים, שפרסמו את ממצאיהם בכתב העת הרפואי " journal Learning and Motivation", הם חוקרים את הכלבה כבר במשך שבע שנים. בתחילה הם לימדו אותה שמות של כ-800 בובות משחק, 116 כדורים שונים ועוד 100 צעצועי פלסטיק שונים ואז עברו איתה ללימוד פקודות שונות.

החוקרים אמרו כי "לאחר שהיא למדה את שמות החפצים, היא הייתה מסוגלת, כמו ילדים קטנים, להבין את המשמעות של משפטים למרות שהחפץ עליו דובר לא היה באזור". לפי טענתם, המחקר מראה כי צ'ייסר הצליחה לעבד מידע ולשמור על הזיכרונות של חפצים.

צפ בצ'ייסר בפעולה

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully