וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: בית המשפט העליון ביטל ההגבלות על זנות

20.12.2013 / 23:07

בפסיקתו קבע בית המשפט כי מדובר בנהלים לא-חוקתיים המפרים את זכותן של נשים העובדות בזנות לביטחון. יצאנית לשעבר: "המדינה הכירה בנו לראשונה כבני אדם"

בצעד דרמטי ביטל היום (שישי) בית המשפט העליון בקנדה את כל ההגבלות על זנות בתחומי המדינה, ובהן איסור על הפעלת בתי בושת ושידול לזנות ברחוב. בפסיקתו קבע בית המשפט כי מדובר בנהלים לא-חוקתיים המפרים את זכותן של נשים העובדות בזנות לביטחון. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף בעוד שנה.

עוד בוואלה! חדשות:
אולמרט על יירוט המיילים: "הסיכוי לנזק אפסי"
חודורקובסקי: "מודה לכל מי שתמך בי בעת מאסרי"
הליכוד או מרצ? הקוד הגנטי כבר החליט בשבילכם

אף שזנות נחשבת באופן טכני לחוקית במדינה, רוב הפעילויות הקשורות בה אסורות - ובהן סרסרות. ואולם בית המשפט קבע כי מדובר בנהלים נרחבים מדי ומוגזמים. בעקבות הפסיקה עשוי הפרלמנט לבחון דרכים אחרות לפיקוח על שירותי מין.

"יום נהדר לנשים ברחבי המדינה"

לדברי נשיאת בית המשפט העליון, בברלי מקלקלין, החוק הנוכחי אוסר קיום "מקומות מבטחים" ליצאניות, וכתוצאה מכך הן נחשפות לסכנות. עוד אמרה השופטת כי נשים רבות העובדות בזנות אינן עושות זאת מבחירה אלא נאלצות לעבוד בתחום. לפיכך, קבעה השופטת, על החוק להקל עליהן ולא להפוך את עבודתן למסוכנת יותר.

טרי בדפורד, מלכת סאדו לשעבר ואחת הטוענות שהוזמנו לדיון בבית המשפט, הצליפה בשוט מול העיתונאים מחוץ לבית המשפט בתום הדיון. כשהיא לבושה בבגדי עור שחורים, הכריזה בדפורד כי מדובר "ביום נהדר לקנדה ולנשים קנדיות ברחבי המדינה".

לדברי היצאנית לשעבר, ולרי סקוט, לראשונה בתולדות המדינה, בית המשפט הכיר בהיותן של נשים העובדות בזנות בני אדם. ואולם, לדברי דוברת ארגון "קואליציית הנשים" ג'נין בנדט, שטענה בפני בית המשפט נגד התרת זנות, על הפרלמנט לאסור סרסרות וסחר במין. "אין זכות חוקתית לקניית אישה עבור מין", אמרה בדיון. ואולם השופטת מקלקלין דחתה את טענת הממשל הפדרלי, ולפיה הזנות עצמה, ולא החוקים המגדירים אותה, הם שמסכנים את הנשים בתעשיית המין.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה
  • זנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully