וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחלל: "200 אלף כבר ביקשו לגור על מאדים"

החברה ההולנדית "מאדים 1" הבטיחה כי אם הכל ילך כמתוכנן - עד שנת 2025 יישלח צוות ראשון למושבה האנושית על הכוכב האדום. הבעיה: הם לא יוכלו לחזור. והמימון? מריאליטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה לשים את הספה? הדמיה של פני מאדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד גיל 21 אולי כבר לא תגיעו לירח, אבל בעוד 12 שנה יש סיכוי שתמצאו את עצמכם על מאדים. החברה ההולנדית "מאדים 1" (Mars One) הודיעה השבוע כי התכנית לשלוח ארבעה אזרחי כדור הארץ כדי ליישב את הכוכב האדום מתקדמת כמתוכנן – כך דווח היום (חמישי) ב-CNN. עם זאת, עדיין לא קיימת הטכנולוגיה שתוכל להשיב אותם אל הכוכב שלנו, והם ייאלצו לבלות את שארית חייהם על מאדים.

מהתאגיד ההולנדי נמסר כי כבר נמצאו משקיעים למשימה בלתי-מאוישת שתצא לדרכה בשנת 2018, שתבחן את הטכנולוגיה הדרושה כדי להמשיך בפרויקט ההתיישבות האנושית על מאדים. אם המשימה תמשיך כמתוכנן, לדברי החברה, חלוצי החלל יוכלו לעבור לביתם החדש כבר בשנת 2025.

עוד ממערכת השמש:
תקלה בתחנת החלל הבינלאומית: האסטרונאוטים ייצאו לתקן?
גם הודו במועדון המאדים: שיגרה חללית לכוכב האדום
מסע אחר: כך נראה מאדים במבט מן "האוויר"

יותר מ-200 אלף בני אדם כבר ביקשו להיבחר לפרויקט השאפתני, מאז הודיעה עליו החברה בחודש אפריל. מנכ"ל החברה, בס לאנסדורפ, הודיע כי ההרשמה כבר נסגרה, ועד לסוף השנה בני המזל שעברו לשלב השני יקבלו על כך הודעה.

לאנסדרופ אמר: "המשימה הבלתי-מאוישת היא השלב הכי חשוב והכי מסובך בהבאת אנשים למאדים". "ההזדמנות להשתתף בפרויקט הזה היא ממש מרגשת", סיפר אד סדיויי, מהנדס ראשי בצוות המשימה. החללית שתישלח לכוכב האדום ב-2018 תהיה מבוססת על "פיניקס" של נאס"א, ותכלול זרוע רובוטית עם מצלמה שתעביר צילומי וידאו. בנוסף, ייערכו ניסויים כדי לבחון את היכולת להפיק מים.

החברה הכריזה על תחרות בין סטודנטים ברחבי העולם, שהזוכים בה יוכלו להציע ניסויים נוספים שייערכו על ידי המשימה במאדים. "אלה יכולים להיות ניסויים מדעיים, כמובן, אבל 'מאדים 1' מעוניינת גם בניסויים 'כיפיים'", אמר לאנסדרופ. לוויין התקשורת של המשימה יעביר, לראשונה, צילום וידאו בשידור חי ממאדים לכדור הארץ.

לאחר הגעת האנשים הראשונים ב-2025, החברה מתכננת לשלוח צוותים נוספים מדי שנתיים. "מאדים 1" מחפשת מקורות מימון שונים, לפרויקט שעלותו מוערכת בכשישה מיליארד דולרים. לדברי החברה, יותר מ-200 אלף דולרים כבר נאספו משותפים ומנותני חסות. את הפער במימון, מתכנן לאנסדרופ להשלים באמצעות "תכנית הריאליטי הייחודית ביותר במערכת השמש", שתעביר כאמור צילומים חיים מהכוכב האדום – וכך תמשוך משקיעים פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully