וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשיש שהוחזק בצפון קוריאה: אולצתי להודות בפשעים

10.12.2013 / 4:06

מריל ניומן, אמריקני בן 85 שהיה עצור במדינה המסוגרת קרוב לחודשיים ושוחרר בשבת, אמר בהודעה לתקשורת כי הודאתו בפשעי מלחמה שביצע לכאורה במלחמת קוריאה נגבתה ממנו בכפייה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(ניומן בנמל התעופה בבייג'ינג לאחר שחרורו בסוף השבוע)

האזרח האמריקני בן ה-85 שהוחזק במעצר בקוריאה הצפונית במשך קרוב לחודשיים ושוחרר בסוף השבוע אמר אמש (שני) כי הודאתו בפשעי מלחמה שביצע לכאורה בתקופת שירותו במלחמת קוריאה בשנות ה-50 נגבתה ממנו בכפייה על ידי הרשויות במדינה המסוגרת. עוד אמר האמריקני, מריל ניומן, כי הוא סבור שנעצר בשל אי-הבנה הנוגעת לזיקתו למלחמת קוריאה.

עוד על מעצרו של ניומן בקוריאה הצפונית
האמריקני שהוחזק בצפון קוריאה שוחרר: "מרגיש טוב"
משפחת האמריקני שנעצר בצפון קוריאה: "חוששים למצבו"

מריל ניומן, קשיש אמריקני שנכלא בקוריאה הצפונית למשך שבעה שבועות, בשדה התעופה בבייג'ינג לאחר שחרורו. 7 בדצמבר 2013. רויטרס
"לא מסוגל לעשות את הדברים שגרמו לי 'להודות' בהם". ניומן/רויטרס

"כל מי שמכיר אותי יודע שאינני מסוגל לעשות את הדברים שגרמו לי 'להודות בהם'", אמר ניומן בהודעה לעיתונות. הוא הוסיף כי במסגרת הטיול שערך הוא הביע עניין בהתוודעות לאזרחים "שלחמו במלחמה" באזור הממוקם במערב המדינה. "נראה שהצפון-קוריאנים פירשו בצורה מוטעה את הסקרנות שלי בתור כוונת זדון".

הואשם בהרג אזרחים חפים מפשע

בשבוע שעבר דווח כי הרשויות בקוריאה הצפונית טענו כי ניומן עוכב משום שלחם במלחמת קוריאה ורצח אזרחים קוריאנים, ואף כינו אותו פושע מלחמה. "הוא יזם פעולות ריגול וחתרנות נגד הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ובמסגרת זו הוא היה מעורב בהרג של אנשי צבא קוריאה הצפונית ושל אזרחים חפים מפשע", נמסר בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, KCNA. לאחר שחרורו ביום שבת, הוטס ניומן מקוריאה הצפונית לסין, ומשם המשיך בחזרה למולדתו כדי להתאחד עם בני משפחתו.

על פי הדיווח בקוריאה הצפונית, ניומן גורש מטעמים הומניטריים, בשל מחלת לב שממנה הוא סובל ובשל העובדה כי הוא זקוק לתרופות באופן קבוע, והן משום שהודה במעשים שיוחסו לו והתנצל. כמו כן צוין כי הוחלט לאפשר לו לעזוב תוך "לקיחה בחשבון של ההודאה שלו בפעולה שביצע בהתבסס על אי-הבנה מצדו, התנצלותו בנושא, חרטתו הכנה, כמו גם גילו המתקדם ומצבו הבריאותי". המשטר הקוריאני אף פרסם סרטון המתעד את הודאתו של ניומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully