וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר היקר בהיסטוריה: תהילים ב-14 מיליון דולר

העותק הנדיר מ-1640, שיש רק 11 כמותו, הוא הספר הראשון שראה אור בצפון אמריקה. הרוכש הנדיב הבטיח לחלוק את פיסת ההיסטוריה עם הציבור הרחב. "בישר את עצמאותנו הפוליטית"

היסטוריה יקרה: ספר תהילים נדיר במיוחד הפך הלילה (רביעי) לספר היקר ביותר בהיסטוריה, לאחר שנמכר ב-14.16 מיליון דולרים במכירה פומבית בניו יורק. הספר המיוחד – שזכה לכינוי "תהילים של המפרץ" – הודפס ב-1640, והיה לספר הראשון שראה אור ביבשת, שטח שהיום הוא ארצות הברית של אמריקה.

חדשות נוספות מאמריקה הצפונית:
"ארה"ב גייסה עצירים מגואנטנמו לחסל טרוריסטים"
אריזונה: שלוש אחיות נכלאו למשך שנתיים בביתן
החלימה מסרטן ותאונה - ונדרסה ביום שבו יצאה לרחוב

ספר תהילים שבר את שיא הספר היקר ביותר ונמכר ב-14 מיליון דולר. ניו יורק, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
המאמינים הפוריטנים חיפשו חירות נדיר מעבר לים. העותק הנדיר של "תהילים של המפרץ"/רויטרס

להדפסתו אחראית קהילה נוצרית פוריטנית שהיגרה מאנגליה למפרץ מסצ'וסטס בחיפוש אחר חירות דתית, ועשתה בו שימוש נרחב בטקסיה. מתוך 1,700 העותקים שראו אור שרדו רק 11 עותקים. אלה נשמרים באוספים שונים, ובכלל זה באוניברסיטאות הרווארד, ייל ואוקספורד, בספרייה הציבורית של ניו יורק ובספריית האנטינגטון בקליפורניה. שניים מהם היו ב-300 השנים האחרונות באוסף של כנסיית Old South בבוסטון – אחד מהם הוא זה שנמכר.

ספר תהילים שבר את שיא הספר היקר ביותר ונמכר ב-14 מיליון דולר. ניו יורק, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
חפשו אותו בהרווארד, ייל או אוקספורד/רויטרס

הקונה המאושר, אם שאלתם, הוא הנדבן האמריקני דיוויד רובינשטיין. לפי בית המכירות הפומביות "סות'ביס" שבו נערכה המכירה, רובינשטיין כבר הודיע כי בכוונתו "לחלוק את הספר עם הציבור האמריקני ולהשאיל אותו לספריות ברחבי המדינה". לאחר מכן, הוא מתכוון למצוא עבורו "בית חם" באחת הספריות הללו.

"הוא יקר ערך כל כך מכיוון שמדובר בתחילתה של הציוויליזציה המערבית של ארצנו", הסביר דיוויד רדן, סגן יו"ר "סות'ביס", "למעשה, זו השירה הראשונה באמריקה". הוא הוסיף בהתרגשות כי "הספר הקטן הזה מ-1640 בישר את בואה של עצמאותנו הפוליטית. ניו אינגלנד הכריזה אתו על עצמאותה מהכנסייה האנגליקנית".

ספר תהילים שבר את שיא הספר היקר ביותר ונמכר ב-14 מיליון דולר. ניו יורק, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
"תחילתה של הציוויליזציה המערבית של ארצנו"/רויטרס

מכירת המיליונים הייתה גם הפעם הראשונה שבה נמכר אחד העותקים הנדירים מאז 1947 – אז היה זה בעבור ב-151 אלף דולרים, גם כן סכום ששבר את שיא הספר היקר ביותר בהיסטוריה עד אז. את השיא העדכני החזיק עד הלילה עותק מהספר "הציפורים של אמריקה של הסופר ג'ון ג'יימס אובודון. הוא נמכר ב-2010 בלונדון תמורת סכום מכובד ביותר של 11.5 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully