וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח שב"כ וימ"מ ירה למוות ב-3 פלסטינים בדרום הר חברון

השלושה הם חברים בתשתית סלפית-ג'יהאדיסטית שתכננה שורת פיגועים. ברכבם נמצאו מטעני חבלה ושני אקדחים. כוחות הביטחון ניהלו לאחרונה מצוד אחר התשתית ועצרו כמה פעילים

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כוח משותף של שב"כ וימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול) ירה למוות הערב (שלישי) בשלושה פלסטינים, שתכננו לבצע פיגוע, באזור כפר יטא שבדרום הר חברון. הכוח כיתר אותם ומשלא נכנעו, ירה בהם למוות. ברכבם נמצאו כמה מטעני חבלה ושני אקדחים.

שניים מהמחבלים חוסלו בתחילת האירוע ואחד נוסף חוסל לאחר מצוד שנערך אחריו, במהלכו הוא התבצר בביתו ונורה במסגרת חילופי אש שהתנהלו במקום.

השלושה הם פעילי תשתית סלפית-ג'יהאדיסטית שפעלה באזור ותכננה לבצע פיגוע בימים הקרובים. לאירוע קדמו כמה מעצרים של פעילי התשתית מאזור שכם בתקופה האחרונה. מהחקירה עולה כי פעילי התשתית תכננו לבצע שורה של פיגועים נגד מטרות ישראליות ומטרות של הרשות הפלסטינית. בחודשים האחרונים, שקדו על הקמת תשתית צבאית נרחבת. בין היתר, הכינו דירות מסתור, רכשו אמצעי לחימה וייצרו חומרי נפץ.

לאחר פיגוע הירי בעיר חברון. נועם מושקוביץ
מצוד אחר אחד המחבלים שניסה להימלט/נועם מושקוביץ

קצין בכיר בפיקוד מרכז, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי כוחות הביטחון ניהלו אחר החוליה מצוד כבר שבוע. "ברגע שהכוח המיוחד יירט את החוליה, הוא פתח לעבר הגלגלים של כלי הרכב באש והסתער על המחבלים", תיאר.

בחודש שעבר חוסל מוחמד אעסי, ממתכנני הפיגוע באוטובוס שהתפוצץ במהלך מבצע "עמוד ענן" סמוך לקריה בתל אביב במהלך קרב יריות עם כוחות מיוחדים של צה"ל בכפר ניעמה הסמוך לבלעין, שממערב לרמאללה. כוח משותף של ימ"מ ושל צה"ל, בפיקודו של מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה יוסי פינטו, הגיע למקום לצורך מבצע מעצרים, שבמהלכו נעצרו שני פלסטינים, אולם פלסטיני נוסף שהיה חמוש בנשק נמלט והסתתר במערה סמוך לכפר. הכוח המיוחד צר על המערה ובמקום התפתחו חילופי אש שנמשכו כשלוש שעות.

על פי צה"ל, במהלך ניסיון המעצר, אעסי פתח באש לעבר הכוח, ובתגובה נורה טיל נ"ט לעבר המערה, שממנו ככל הנראה הוא נהרג. אעסי, בן 27, נעצר כמה פעמים בעבר בגין פעילותו הצבאית. במהלך המבצע נעצרו שני סייענים של אעסי - מוחמד סאיס, בן 30, ועבדאללה אבו-אעסי, בן 22, פעילים בג'יהאד האיסלאמי תושבי הכפר ניעמה. השניים הועברו לחקירת שב"כ.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully