וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של יעקב אלפרון חשודה במעורבות ברצח כפול

24.11.2013 / 14:12

חיה אלפרון בת ה-62 חשודה כי ייעצה לבניה לחסל את אלי עורקבי, קרוב משפחתם, בעקבות סכסוך. בחיסול נהרג גם ערן פרטוש ואדם נוסף נפצע קשה. סנגורה: סיבת המעצר - שם משפחתה

צילום: טל אנגלנדר, ניב אהרונסון, שלומי גבאי; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

אחותו של יעקב אלפרון חשודה במעורבות ברצח: בית משפט השלום בכפר סבא האריך בצהריים (ראשון) ביומיים את מעצרה של חיה אלפרון, בת 62, בחשד למעורבות ברצח כפול בפתח תקווה בחודש יוני האחרון. אלי עורקבי, תושב העיר בן 35, וערן פרטוש, בן 42, אף הוא תושב העיר, נורו למוות לעיני עוברים ושבים בשכונת עין גנים וגבר נוסף נפצע באורח בינוני עד קשה. מחקירת האירוע עולה כי אלפרון ייעצה ככל הנראה לבניה המסוכסכים עם אחד הנרצחים לרצוח אותו. אלפרון מצדה טוענת כי עבדה בזמן הרצח ואין לה יד ורגל בחיסול.

חיה אלפרון מובלת להארכת מעצר בבית משפט השלום כפר-סבא. נובמבר 2013. ניב אהרונסון
אלפרון בדיון בהארכת מעצרה, היום/ניב אהרונסון

שוטרי ימ"ר מרכז שחוקרים את הרצח מאז חודש יוני הביאו הבוקר למעצרה של אלפרון. על פי החשד, סכסוך ישן בין בניה של אלפרון לעורקבי - קרוב משפחתם - הוביל לרצח. כמה שבועות לפני הרצח נעצר בנה של אלפרון בחשד לניסיון חיסולו של אייל רובין, שותפו של עורקבי, אך הוא שוחרר כעבור חמישה ימים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"המשך מדיניות המעצרים ההזויה"

נציגי המשטרה העבירו לשופטת את החומר החסוי שקושר אותה למעשה וביקשו להאריך את מעצרה ב-12 ימים. סנגורה של החשודה, עו"ד יוחאי משה, ציין במהלך הדיון כי לאלפרון אין עבר פלילי והיא אישה עובדת שאין לה יד ורגל בפשיעה. לדבריו, באותו יום היא הייתה במקום עבודתה במעון פסיכיאטרי ולא היה לה שמץ של מושג על ההתרחשות. עוד ציין עו"ד משה כי שבועיים לפני הרצח בילתה אלפרון עם בנה ועם עורקבי ואחיו ב"מיני ישראל" והיחסים ביניהם היו טובים.

"מדובר בהמשך של מדיניות המעצרים ההזויה של המשטרה", אמר עו"ד משה. "מדובר בחשודה בסבתא ל-12 נכדים, שזהו מעצרה הראשון. אנחנו בטוחים שמחר בדיון היא תשוחרר לביתה. כל המעצר בא כדי להעצים את הפעילות המשטרתית. כולם יודעים מה שם משפחתה וזו סיבת המעצר ותו לא".

השופטת מירב בן ארי לא קיבלה את בקשת המשטרה למעצר של 12 ימים נוספים והאריכה את מעצרה של אלפרון ביומיים.

שני הרוגים ופצוע באירוע ירי ברחוב משמר הירדן פ"ת, יוני 2013. יותם רונן
זירת החיסול בפתח תקווה, יוני 2013/יותם רונן

מחקירת המשטרה סמוך לזמן האירוע עלה כי שלושת הנפגעים נורו על ידי שני גברים שרכבו על גבי אופנוע. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בנפגעים, אך נאלצו לקבוע את מותם של עורקבי ופרטוש. הגבר שנפצע פונה לבית החולים בילינסון בעיר.

עורקבי נשלח בשנת 2001 למאסר בגין הריגתו של אלון מיכאלי בגלל ויכוח על שימוש בכיסא נוח בחוף הים בתל אביב. בשנת 2000 הודה במסגרת הסדר טיעון כי הרג את מיכאלי, בן 29 במותו, באמצעות חפץ חד. באפריל 2001 נגזרו עליו שלוש שנות מאסר בפועל, וסנגורו דאז, עורך דין משה שרמן, טען: "הסכמנו להודות בהריגה למרות שמרשי לא באמת ביצע את המעשה. זה פשוט היה המוצא המשפטי הטוב ביותר מבחינתנו".

עוד באותו נושא:
הרג אדם בריב על כסא נוח, ונרצח בפתח תקווה
חשד לחיסול כפול: שני הרוגים מירי בפתח תקווה

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully