וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: תפוסת מיטות האשפוז בישראל – הגבוהה במערב

משרד הבריאות פרסם נתונים המשווים את מצב הבריאות בישראל לממוצע ה-OECD, לפיהם שיעור מסיימי לימודי רפואה בארץ הוא הנמוך ביותר וחוויית המטופל גרועה יותר מבמדינות אחרות

תפוסת המיטות בבתי החולים בישראל היא הגבוהה ביותר מבין כל מדינות הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) – כך עולה מדוח שפרסם היום (חמישי) משרד הבריאות. כמו כן, עולה מהנתונים כי שיעור המסיימים בבתי הספר לרפואה בישראל הוא הנמוך ביותר בין המדינות החברות, אחוז האנשים עם ביטוח בריאות פרטי גבוה מהממוצע וחוויית המטופל דורגה במקום נמוך ביחס למדינות אחרות.

לפי נתוני משרד הבריאות, שיעור תפוסת המיטות באשפוז הכללי בישראל הוא הגבוה ביותר מכל מדינות ה-OECD, 98% בשנת 2011 בהשוואה ל- 78% בממוצע ה-OECD. כמו כן, זמן השהייה הממוצע של חולים באשפוז בבתי החולים בישראל הוא מהנמוכים במדינות החברות בארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפוסה גבוהה והשהייה קצרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחוז הרופאים מעל גיל 50 בישראל הוא הגבוה ביותר במדינות ה-OECD. שיעור מסיימי בתי הספר לרפואה בישראל הוא הנמוך ביותר – 4.9 רופאים למאה אלף איש – בהשוואה לממוצע מדינות ה-OECD – 10.6. בעוד שבמדינות רבות נרשמה עלייה בתחום זה בעשור האחרון, בישראל נרשמה מגמת ירידה ורק בשנים האחרונות החלה מגמת עלייה. מספר הסטודנטים לרפואה בישראל הוכפל בשנים האחרונות ועומד על יותר מ-700 סטודנטים בשנה.

80% מבוטחים בביטוח בריאות פרטי

בנוגע לחוויית המטופל בקהילה, עולה מהנתונים כי שיעור החולים שדיווחו כי היה להם מספיק זמן בביקור אצל רופא משפחה נמוך בהשוואה לממוצע בין 14 המדינות שנבדקו - 84.1% לעומת 87.1% בממוצע ה-OECD - וישראל דורגה במקום החמישי מהסוף. כמו כן, שיעור החולים שדיווחו כי הסבר רופא המשפחה היה ניתן להבנה נמצא נמוך בהשוואה לממוצע ב-OECD – 87.6% מול 91.1%, וישראל דורגה במקום השני מהסוף.

הדוח גם מצא ששיעור המבוטחים בביטוח רפואי פרטי בישראל הוא גבוה במיוחד. ל-80% מאזרחי ישראל יש ביטוח פרטי, כולל שירותי בריאות הנפש, נתון גבוה בהשוואה למרבית מדינות ה-OECD - רק בצרפת ובהולנד נרשם שיעור גבוה. כמו כן, נרשמה בישראל מגמת עלייה בתחום זה.

בהערכת מצב הבריאות הכללי בישראל, נמצא כי 82% מהאוכלוסייה בישראל מעל גיל 15 דווחו על מצב בריאותי טוב-גבוה, לעומת 68% בממוצע במדינות ה –OECD, מה שמעמיד את ישראל במקום השישי מתוך 34 בדירוג בתחום זה. עם זאת, נרשם הבדל במדד זה בין אנשים עם הכנסה נמוכה (88%) לבין אלו עם הכנסה גבוהה (96%).

עוד בנושא:
56% מהציבור לא יודע מה כולל ביטוח הבריאות שרכש
בתי החולים בישראל: הצפופים ביותר במדינות המפותחות
העומס בבתי החולים: "פונים למיון בקלות רבה מדי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully