וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאובמה: נכשל שלוש פעמים במינוי שופטים מטעמו

הרפובליקנים בסנאט מסכלים שוב ושוב את מועמדי הבית הלבן לבית המשפט השני בחשיבותו לעליון. שנה לבחירות לקונגרס, מדובר בהישג משמעותי לשמרנים ולמתנגדי ההפלות

בפעם השלישית בשבועיים, הרפובליקנים סיכלו מינוי מטעם הנשיא ברק אובמה לבית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה. זהו בית המשפט השני בחשיבותו לבית המשפט העליון בוושינגטון.

56 חברי סנאט הצביעו נגד מינויה של קורנילייה (נינה) פילארד, פרופ' למשפט מאוניברסיטת ג'ורג'טאון. הדמוקרטים אמנם מחזיקים ברוב המושבים בסנאט, אך לא הצליחו להבטיח רוב של 60 הצבעות כדי לאשר את המינוי.

הרפובליקנים טוענים כי פילארד "קיצונית בתחום ההפלות", והבטיחו להרחיקה בכל מחיר מבית המשפט העליון בוושינגטון, המורכב ברובו משופטים שמרניים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם מועמדים לשיפוט קורניליה (נינה) פילארד, רוברט וילקינס ופטרישה מילט. יוני 2013. GettyImages
אובמה עם המועמדים שנפסלו, מילט פילארד ו-וילקינס/GettyImages

שנה בדיוק לבחירות-האמצע לקונגרס, מדובר בהישג עבור המפלגה הרפובליקנית וסטירת לחי מצלצלת לבית הלבן. הדמוקרטים טוענים כי מדובר בהפרת הסכמים חשאיים בין הסיעות, ודורשים לשנות את כללי ההצבעה על מינוי שופטים, כך שיידרשו רק 51 קולות לאישור שופט לערכאה כזו.

פילארד היא אחת משלושה שופטים שאובמה העמיד לבחירה בחודש יוני, כדי למלא את המושבים המתפנים בבית המשפט לערעורים. מינוי שופטת נוספת - התובעת מחוזית פטרישיה מילט - סוכל לפני שבועיים באותה צורה. הרפובליקנים הודיעו כי יסכלו גם את מינויו של השופט רוברט וילקינס לערכאה החשובה.

לקריאה נוספת
הסנאטור שרוצה להיות נשיא הסתבך עם העתקות מוויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully