וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן למחוקקים: עכבו סנקציות חדשות על איראן

1.11.2013 / 3:51

סגן נשיא ארה"ב ושרי החוץ והאוצר נפגשו עם בכירים בסנאט בדלתיים סגורות ועדכנו אותם על השיחות עם איראן. גורם בממשל: "לא הזמן לאשר סנקציות נוספות. החלון למו"מ מוגבל"

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ערך אמש (חמישי) שיחות בדרג גבוה בגבעת הקפיטול, כדי לנסות ולשכנע את המחוקקים האמריקנים להשהות העברת סנקציות נוספות נגד איראן. זאת, כדי לא להפריע למאמצי השיחות עם טהראן על תכנית הגרעין שלה. הנשיא ברק אובמה משוכנע כי קיים פוטנציאל לעסקה בינלאומית שתמנע מאיראן להמשיך לפתח נשק גרעיני, אך חושש כי לחץ מהקונגרס על סנקציות נוספות עלול לסבך את המגעים.

ביידן, שר החוץ ג'ון קרי ושר האוצר ג'ק לו קיימו שיחות בדלתיים סגורות עם מנהיגי הסנאט וחברי ועדת הבנקאות של הסנאט כדי לעדכן אותם על השיחות עם איראן. סבב נוסף של שיחות בין איראן לשש המעצמות צפוי לשבוע הבא בז'נבה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן. הבית הלבן, מאי 2013. AP
לא רוצים לסבך את המגעים מול איראן. אובמה וביידן/AP

המסר שהעביר הממשל היה שייתכן כי סנקציות נוספות יידרשו, אך כעת זהו לא הזמן הכי טוב לאשרן, כך מסר גורם רשמי במשרד סגן הנשיא. הסנקציות הקיימות לדבריו, "הביאו אותנו לאיפה שאנו כיום – ההזדמנות לבחון את הכוונות האיראניות להשיג פתרון דיפלומטי מתמשך". עם זאת הדגיש, כי אף אחד בממשל "לא מציע השהיה ללא תאריך תוקף של סנקציות חדשות, וייתכן שנגיע לנקודה שסנקציות נוספות יידרשו. החלון למשא ומתן הוא מוגבל ואם לא תהיה התקדמות ייתכן שיהיה זמן בו סנקציות חדשות יהיו נחוצות. תמיד אמרנו שלא יהיה הסכם בין לילה והיינו ברורים שהתהליך הזה עשוי לקחת זמן".

מחוקקים בולטים חותרים לסנקציות נוספות

מחוקקים בולטים כמו הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, ביטאו ספקנות באשר לצורך בעיכוב הסנקציות וטען כי סנקציות חדשות דרושות כדי להניא את שאיפותיה הגרעיניות של איראן. גורמים בממשל טוענים מאידך כי למשטר הסנקציות הנוכחי יש כבר את האפקט הרצוי על המשטר באיראן.

מננדז נועד ביום שלישי בניו יורק עם אנשי השדולה הפרו-ישראל אייפא"ק, ועדכן אותם בניסיונות שנעשים על מנת להגביל את ייצוא הנפט של איראן. מננדז אמר בפגישה כי חבילה נוספת של סנקציות כבר הוכנה לאישור, ומטרתה לצמצמם את מספר חביות הנפט שתייצא איראן ל-500 אלף ביום. בתחילת 2012 הטילו ארצות הברית ואירופה סנקציות שהגבילו את ייצוא הנפט של איראן מ-2.5 מיליוני חביות ביום לכמיליון בלבד. ביולי אושר בבית הנבחרים חוק מחמיר ביותר, שלפיו איראן לא תוכל לייצא נפט כמעט בכלל, אולם גורמים שונים העריכו כי מדובר בצעד בלתי ריאלי.

עוד על המגעים מול איראן:
נציגת ארה"ב לשיחות הגרעין: לעכב סנקציות נוספות
ארה"ב: ההצעה האיראנית - הרצינית ביותר אי פעם
במקביל למגעים עם איראן: סנקציות חדשות עוכבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully