וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגת ארה"ב לשיחות הגרעין: לעכב סנקציות נוספות

תת-שר החוץ האמריקני, וונדי שרמן, קראה לחברי הקונגרס לעכב קידום סנקציות נוספות על המשטר בטהראן, כדי לבחון את השפעתן בשטח של השיחות בין שש המעצמות לאיראן

וונדי שרמן, תת-שר החוץ האמריקני ונציגת ארצות הברית לשיחות הגרעין בין 5+1 המעצמות לאיראן, קראה אמש (שישי) לחברי הקונגרס לעצור את מאמציהם להגביר את הסנקציות נגד טהראן, כדי לבחון אם שיחות הגרעין נשאו פרי עד כה.

בראיון לרשת "קול אמריקה" אמרה שרמן כי בכירים בממשל אובמה שוחחו בנושא עם חברי סנאט וקונגרס, וביקשו מהם לעכב את קידום הסנקציות שיזמו. בתחילת החודש פנתה שרמן למחוקקים האמריקנים בבקשה דומה, אז טענה כי יש לעשות כן לפני פתיחת השיחות ב-15 באוקטובר בז'נבה. "לקונגרס יש זכות לעשות זאת, אנו לא שולטים בבית הנבחרים, אך אנו נמצאים בעיצומן של שיחות רציניות. לכן אנו משוחחים על כך עם חברינו בקונגרס", אמרה שרמן בראיון. לדבריה, "אני סומכת עליהם בנושא הזה".

בתקופה האחרונה פעלו כמה חברי קונגרס אמריקנים לקידום סנקציות נוספות על הרפובליקה האיסלאמית, בשל מאמצי טהרן להמשיך בפיתוח תכנית הגרעין שלה. יו"ר ועדת החוץ בסנאט, רוברט מננדז, אמר בתחילת החודש כי בכוונת המחוקקים לקדם סנקציות נוספות שיפגעו במכירות הנפט של איראן. "כמה מאיתנו מקדמים סבב חדש של סנקציות שיחייבו הפחתה נוספת ברכישת נפט איראני", אמר הסנאטור הדמוקרטי הבכיר. "עם זאת, אנחנו מתייחסים ברצינות גם להקלה בסנקציות אם המשטר בטהראן יעמוד בדרישות מועצת הביטחון של האו"ם". העיצומים הכלכליים שהטילו ארצות הברית והאיחוד האירופי על איראן החל משנת 2011 פגעו קשות בייצוא הנפט האיראני.

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט רוברט מננדז. AP
יו"ר ועדת החוץ בסנאט, רוברט מננדז/AP

לפני תחילת סבב השיחות הנוכחי בין שש המעצמות לבין איראן, העלתה שרמן את חמתם של האיראנים כיוון שאמרה שעל ארצות הברית ויתר המעצמות – רוסיה, סין, צרפת בריטניה וגרמניה, לנקוט משנה זהירות בהסכם עתידי עם טהראן בשל ניסיון העבר העגום עמם. היא טענה אז כי "הונאה היא חלק מהד-נ-א שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully