וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שחוסל בבלעין - מתכנן הפיגוע ב"עמוד ענן"

בעקבות פענוח השב"כ, צה"ל עצר שני פלסטינים, אך אחד נמלט והתבצר במערה סמוכה. בתום קרב יריות שהתנהל מולו, שכלל גם ירי טיל נ"ט, הוא נהרג

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: זירת הפיגוע שתכנן המחבל שחוסל)

כוחות מיוחדים של צה"ל ניהלו הבוקר (שלישי) קרב יריות בכפר ניעמה הסמוך לבלעין, שממערב לרמאללה, ובמהלכו חוסל מוחמד אעסי, ממתכנני הפיגוע באוטובוס שהתפוצץ במהלך מבצע "עמוד ענן" סמוך לקריה בתל אביב. כוח משותף של ימ"מ ושל צה"ל, בפיקודו של מפקד חטיבת בנימין, אל"ם יוסי פינטו, הגיעו לפנות בוקר למקום לצורך מבצע מעצרים, שבמהלכו נעצרו שני פלסטינים, אולם פלסטיני נוסף שהיה חמוש בנשק נמלט והסתתר במערה סמוך לכפר. הכוח המיוחד צר על המערה ובמקום התפתחו חילופי אש שנמשכו כשלוש שעות.

על פי צה"ל, במהלך ניסיון המעצר, אעסי פתח באש לעבר הכוח, ובתגובה נורה טיל נ"ט לעבר המערה, שממנו ככל הנראה הוא נהרג. מוחמד אעסי, בן 27, נעצר מספר פעמים בעבר בגין פעילותו הצבאית. במהלך המבצע נעצרו שני סייענים של אעסי - מוחמד סאיס, בן 30, ועבדאללה אבו-אעסי, בן 22, פעילים בג'יהאד האיסלאמי תושבי הכפר ניעמה. השניים הועברו לחקירת שב"כ.

גורם ביטחוני מסר: "אמנם עברה שנה מאז הפיגוע בתל אביב, אבל השב"כ סגר מעגל ואיתר את המחבל שאחראי על הפיגוע. השב"כ ימשיך לרדוף ולחפש אחר כלל המבוקשים שניסו לפגע באזרחי מדינת ישראל וכאלה שמתכננים לעשות זאת".

כוחות צה"ל במערה בה חוסל המחבל בבילעין. דובר צה"ל
המערה בה חוסל מתכנן הפיגוע בתל אביב/דובר צה"ל

קצין בכיר בפיקוד מרכז מסר: "המחבל הסתתר בימים ובשבועות האחרונים במערה שבה הוא נהרג הלילה. לאחר פעילות מודיעינית שנמשכה מספר ימים, יצא הלילה לפועל מבצע מיוחד יחד עם כוחות משטרה מיוחדים וכוח של גבעתי". לדברי הקצין, הפלסטיני הסתתר בחודשים האחרונים במספר מקומות באזור, ולאחרונה הצטבר מידע לפיו הוא מסתתר במערה סמוך לכפר בלעין. הקצין הוסיף כי בתחילה המחבל לא זיהה את הכוחות שארבו לו, וכשניסו לעצור אותו הוא התבצר במערה; "בתום קרב קצר שכלל ירי מנשק קל, רימונים ואמצעים נוספים, הפלסטיני נהרג".

בסוף השבוע פתחו כוחות צה"ל בגל מעצרים ברחבי הגדה המערבית, שבמהלכו נעצרו מבוקשים לחקירה בגין פעילות טרור. יחידות מיוחדות של מערכת הביטחון השתתפו בפעילות, שבאה בתום חג הקורבן המוסלמי. גורם ביטחוני מסר: "בעקבות חג הקורבן, שנמשך ארבעה ימים, לא בוצעו מעצרים, והחל מאמש משלימים את היעדים כדי לסכל פעילות טרור".

לפני כחודש נורה למוות מבוקש פלסטיני בעת מעצרו בג'נין. איסלאם טובאסי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, זוהה על ידי כוח צה"ל בעת שניסה להימלט ממעצר ובמהלך מרדף ירה לעברו ולכד אותו. טובאסי נפצע תחילה באורח קשה, ופונה לקבלת טיפול רפואי. בהמשך מת מפצעיו בבית חולים בישראל. בנוסף, במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי מבוקש נוסף, שהיה יעד מרכזי למעצר בפעילות, ופונה אף הוא לקבלת טיפול בבית חולים בישראל.

(עדכון ראשון: 8:40)

לקריאה נוספת:
פלסטיני פרץ לבסיס צה"ל עם טרקטור ונורה למוות
צה"ל ירה בפלסטיני שניסה לחדור להתנחלות בשומרון
מבוקש פלסטיני נורה למוות מאש צה"ל במעצר בג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully