וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים בשבוע: דג משוט ענקי נמצא בחופי קליפורניה

מתרחצים במפרץ אושנסייד דיווחו כי לווייתן נסחף אל החוף, אך הפגר של היצור הימי העצום היה למעשה דג משוט באורך ארבעה מטרים. רק בשבוע שעבר חוקרים הבחינו בדג הנדיר באזור

דג משוט ענק נמצא בחופי קליפורניה/עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

תגלית של פעמיים בחיים? בפעם השנייה בתוך שבוע נמצא בחופי דרום קליפורניה דג משוט ענק באורך של למעלה מארבעה מטרים. "המפלצת הימית" אותרה ביום שישי האחרון במפרץ אושנסייד. מתרחצים הבחינו בפגר של הדג העצום שנשטף אל החוף, כך דווח באתר UTSanDiego. בשבוע שעבר נמצא דג משוט ענק סמוך לחופי האי סנטה קטלינה שמול לוס אנג'לס, המרוחקים כ-120 קילומטרים מאושנסייד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לווייתן? לא זה דג משוט עצום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתרחצים במפרץ הזעיקו את המשטרה ביום שישי אחר הצהריים ואחד מהם דיווח כי מדובר בלוויתן, כך מסר מארק באסי, קצין במשטרת אושנסייד. לדבריו, בעת שהגיעה המשטרה למקום, עשרות תושבים כבר החלו להתגודד מול היצור החריג בנוף. המשטרה יצרה קשר עם "עולם המים" בסן דייגו ומספר מכוני מחקר מקומיים. את הפגר ביתרו לחלקים והעבירו אותו במכלי קירור לצרכי מחקר.

רק בשבוע שעבר סטודנטים וחוקרים מהמכון הימי באי סנטה קטלינה גילו דג משוט עצום באורך חמישה מטרים וחצי סמוך לחופי האי. במהלך צלילה שאליה יצאו במפרץ טויון, הבחינה לפתע ג'סמין סנטנה, בת 26, בעין של יצור עצום שרבץ בקרקעית האוקיינוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדג בותר לחלקים והועבר במכלי קירור לצרכי מחקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכיוון שלא הייתה בידה מצלמה תת-מימית, החליטה סנטנה להביא את היצור הימי – הארוך ביותר במשפחת דגי הגרם – אל החוף. היצור הענק, שמת זמן קצר לפני כן, היה שלם לחלוטין בשעה שהיא הבחינה בו. מדובר באירוע נדיר, שכן צוללנים וחוקרים ימיים זוכים להיתקל בבעל החיים הזה – חי או מת – לעתים רחוקות מאוד, דבר שהפך אותו לאגדה בקרב אנשי התחום.

"אמרתי לעצמי שאין סיכוי שמישהו יאמין לי", אמר מארק וודינגטון, שעמד בראש צוות הצלילה. "ראיתי אותה (את ג'סמין) נאבקת בו. כשראיתי את הזנב הארוך, חשבתי: 'וואו, זה חייב להיות דג משוט'". הוא סיפר כי 15 אנשים מהסירה מיהרו לסייע לסנטנה לסחוב את הדג העצום, כאשר הגלים עזרו לגרור אותו ליבשה. "קראתי על הדג הזה במחקרים, אבל מעולם לא חשבתי שאראה אותו בעצמי", סיכם וודינגטון. בהודעה לתקשורת שפרסם המכון, הגדירו אנשיו את האירוע "תגלית של פעם בחיים".

לקריאה נוספת:
"תגלית של פעם בחיים": דג משוט ענק התגלה בארה"ב
צפו: ה"מפלצת הימית" שתועדה במעמקי מפרץ מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully