וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: הופתעתי מסירוב סעודיה לכהן במועצת הביטחון

מזכ"ל האו"ם אמר כי לא קיבל הודעה מוקדמת על המהלך. רוסיה גינתה את הביקורת על העימות בסוריה וכינתה אותה "מוזרה". צרפת, שתמכה בתקיפה בסוריה, "הבינה את חשש הסעודים"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר אמש (שישי) כי לא קיבל כל הודעה מוקדמת מערב הסעודית אודות הוויתור על מושב במועצת הביטחון. באן סירב לומר אם ישוחח עם המלך הסעודי על העניין.

רוסיה, חברה קבועה במועצת הביטחון, ביקרה את סירובה של ערב הסעודית לכהן במועצת הביטחון, וגינתה את הטיעון על חוסר היכולת של הגוף לפעול בסכסוך בסוריה. "אנו מופתעים מההחלטה התקדימית של ערב הסעודית" , נמסר בהצהרה של משרד החוץ הרוסי. "הטיעון שלהם מעורר מבוכה והביקורת על מועצת הביטחון של האו"ם בהקשר של העימות בסוריה היא מוזרה במיוחד".

צרפת, גם היא חברה קבועה במועצה, אמרה כי הבינה את חשש הסעודים. "אנו חושבים שערב הסעודית הייתה יכולה לתרום תרומה חיובית מאוד למועצת הביטחון, אך באותה עת אנו מבינים את התסכול שלה", כך אמר שגריר צרפת לאו"ם, ג'רארד ארו. ארה"ב לא הגיבה עד כה למהלך של בת בריתה במפרץ הפרסי.

חברי מועצת הביטחון מצביעים בעד החמרת הסנקציות על צפון קוריאה בניו יורק, מרץ 2013. רויטרס
צרפת אמרה כי היא מבינה את "התסכול" של ערב הסעודית. מועצת הביטחון/רויטרס

ערב הסעודית הודיעה אתמול על סירובה להיות חברה זמנית במועצת הביטחון של האו"ם, בטענה שמדובר בגוף חסר יכולת להביא לסיום מלחמות וסכסוכים. בממלכה אף האשימו את הארגון ב"מוסר כפול", וטענו כי שיטת העבודה שלו נפגעת מכך והוא אינו מסוגל לעמוד בנטל השאיפה לשלום עולמי שעל כתפיו. לדברי סגן שר החוץ הסעודי, מדינתו לא תיקח חלק במועצת הביטחון עד אשר יקוימו בה רפורמות, אולם הוא לא פירט על אודות השינויים שמדינתו הייתה רוצה לראות בארגון. בכך, רמזה סעודיה לחוסר היכולת להוציא לפועל מתקפה צבאית נגד סוריה.

לדברי גורם סעודי, החלטה מכריעה כזו התקבלה בוודאי על ידי המלך עבדאללה בעצמו או יורש העצר סלמן. "ערב הסעודית עבדה על השגת מושב במועצת הביטחון בשלוש השנים האחרונות", אמר הגורם לסוכנות הידיעות רויטרס. "הם הכשירו דיפלומטים, גברים ונשים, הצעירים הכי מוכשרים שלנו". לכן, החלטה כה מפתיעה עשויה להתקבל רק בדרגים הכי גבוהים, לדבריו.

אפקט סוריה: סעודיה סירבה לכהן במועצת הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully