וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הושג הסכם לסיום השבתת הממשל בארה"ב

מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בסנאט הודיעו שהגיעו להסכם משותף להעלאת תקרת החוב שצפוי לסיים את ההשבתה הנמשכת 16 ימים. הצעת החוק חייבת לעבור קודם בסנאט ובבית הנבחרים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

פתרון של הרגע האחרון: מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, הארי ריד, ומנהיג המיעוט, מיטש מקונל, הודיעו הערב (רביעי) כי הגיעו להסכם משותף להעלאת תקרת החוב עד ה-7 בפברואר ובכך להביא לסיומה של השבתת הממשל, הנמשכת זה 16 ימים. הצעת החוק חייבת לעבור גם בסנאט וגם בבית הנבחרים ולהיות חתומה על ידי הנשיא, ברק אובמה, עד יום שישי בבוקר (שעון ישראל) – אז יפקע המועד שנקבע על ידי משרד האוצר האמריקני להעלאת תקרת החוב. אם לא תועלה תקרת החוב עד אז, ארה"ב לא תוכל להחזיר את חובותיה. על פי המסתמן, תהיה העלאה זמנית של תקרת החוב לשלושה חודשים.

"זה זמן לפיוס", אמר ריד. מקונל הוסיף: "אנחנו לא הולכים לאחור". סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מנהיגי הרפובליקנים בבית הנבחרים קבעו להיפגש הערב בשעה 22:00 (שעון ישראל) כדי לעדכן את חבריהם בפרטי ההסכם שהושג.

נשיא ארה"ב ברק אובמה. הבית הלבן, אוקטובר 2013. AP
הסכם של הרגע האחרון. אובמה/AP

בעקבות הבשורה, אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני במסיבת עיתונאים כי אובמה "מאמין שההסכם שהוכרז על ידי הסנאט יפתח מחדש את שירותי הממשלה ויסיר את איום הנזק הכלכלי, מעבר למה שכבר נגרם למשפחות מהמעמד הבינוני, לעסקים אמריקניים ולמצב הכלכלי של המדינה שלנו בעולם". לדבריו, "הנשיא מריע למנהיגי הסנאט, הארי ריד ומיטש מקונל, על שעבדו יחד והשיגו את הפשרה הזו ומעודד את הקונגרס לפעול במהרה בכדי לסיים את ההשבתה הזאת, על מנת להגן על האמונה והקרדיט שניתן לארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הבית הלבן. AP
השביתה לקראת סיום? הבית הלבן/AP

בתחילת השבוע לא הצליח הסנאט להעביר הצעת חוק שתחשק את הרפובליקנים בבית הנבחרים ותעלה את תקרת החוב עד שנת 2015. בהצבעה הושג אמנם רוב של 53 תומכים מול 45 מתנגדים, אולם הדמוקרטים היו זקוקים לרוב של 60 חברי פרלמנט כדי להעביר את ההצעה.

משרד האוצר בושינגטון הודיע כי לא יוכל לעמוד בהתחייבויות המדינה כבר ב-17 באוקטובר, אם תקרת החוב החדשה לא תאושר. ההודעה הגבירה את הדאגה שארצות הברית תגיע למצב של חדלות פירעון, ובכך תשלח גלי הדף שיזעזעו את הכלכלה העולמית. "ככל שנתקרב למועד הזה, כך תגדל ההשפעה על הכלכלות המתעוררות", אמר נשיא הבנק העולמי ג'ים יונג קים. "זה יהיה אירוע הרה אסון למדינות המתפתחות , וזה, בתורו, יפגע קשות גם במדינות המפותחות. אני מפציר במחוקקים האמריקנים להימנע מהמשבר הזה". בכירים בכלכלה העולמית הצטרפו לאזהרות מפני השפעות השיתוק בממשל האמריקני.

עוד על המשבר בארה"ב
השבתת הממשל: דירוג האשראי של ארה”ב בסכנה
ארה”ב: אובמה במגעים מתקדמים לסיום משבר החוב
נשיא הבנק העולמי מזהיר: ארה”ב בדרך לאסון כלכלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully