וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק העולמי מזהיר: ארה"ב בדרך לאסון כלכלי

12 ימים מאז השבתת המוסדות הפדרליים בארה"ב וימים ספורים לפני פקיעת המועד להעלאת תקרת החוב, קרא נשיא הבנק העולמי למחוקקים בוושינגטון: "הימנעו מהמשבר הזה"

נשיא הבנק העולמי, ג'ים יונג קים, הזהיר כי ארצות הברית נמצאת בדרכה לאסון כלכלי, אם הפוליטיקאים האמריקנים לא יצליחו להתגבר על הקיפאון שמשתק את הממשל בסוגיית תקרת החוב והתקציב. "אנחנו רחוקים כעת חמישה ימים מרגע מסוכן מאוד", אמר קים לפנות בוקר (ראשון), עם סגירת הכנס השנתי של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון. לדבריו, אם הקונגרס לא יעלה את תקרת החוב, שעומדת על 16.7 טריליון דולרים, ארה"ב וכלכלות העולם יאלצו להתמודד עם שיעורי ריבית גבוהים יותר, עם אמון מידרדר ועם האטה בצמיחה.

משרד האוצר בושינגטון הודיע כי לא יוכל לעמוד בהתחייבויות המדינה כבר ב-17 באוקטובר, אם תקרת החוב החדשה לא תאושר. ההודעה הגבירה את הדאגה שארצות הברית תגיע למצב של חדלות פירעון, ובכך תשלח גלי הדף שיזעזעו את הכלכלה העולמית. "ככל שנתקרב למועד הזה, כך תגדל ההשפעה על הכלכלות המתעוררות", אמר קים. "זה יהיה אירוע הרה אסון למדינות המתפתחות , וזה, בתורו, יפגע קשות גם במדינות המפותחות. אני מפציר במחוקקים האמריקנים להימנע מהמשבר הזה". בכירים בכלכלה העולמית הצטרפו לאזהרות מפני השפעות השיתוק בממשל האמריקני, שנמשך כבר 12 ימים.

ביום שישי נפגשו חברי קונגרס רפובליקנים עם הנשיא ברק אובמה, בניסיון להגיע לפתרון ברגע האחרון לקראת פקיעת המועד להעלאת תקרת החוב. הרפובליקנים העבירו הצעה ליועצי הנשיא, אולם אובמה דחה את ההצעה, ובסופו של דבר לא הושגה הסכמה לסיום השבתת המוסדות הפדרליים במדינה.

הפגנה מול הקפיטול במחאה על השבתת הממשל האמריקני, 5 באוקטובר 2013. רויטרס
מפגינים בגבעת הקפיטול נגד השבתת הממשל/רויטרס

אתמול כשל הסנאט בהעברת חוק שתחשק את הרפובליקנים בבית הנבחרים ותעלה את תקרת החוב עד שנת 2015. בהצבעה הושג אמנם רוב של 53 תומכים מול 45 מתנגדים, אולם הדמוקרטים היו זקוקים לרוב של 60 כדי להעביר את ההצעה. "זה יום עצוב לאמריקה", אמר הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. "כל שעה שחולפת מקרבת אותנו לתהום כלכלית".

ניו יורק תממן מכיסה את פתיחת פסל החירות

לאחר שהמחוקקים דחו את הצעת החוק לתקציב החירום של הממשל האמריקני, מתחילת החודש מושבתים כלל המוסדות הפדרליים שאינם הכרחיים לתפקוד המדינה. בין היתר, מושבתים מוסדות תרבות רבים כמו מוזאונים, פארקים לאומיים וגני חיות, כמו גם שירותים פדרליים רבים, שירותי תברואה והנפקת ויזות ודרכונים.

עם זאת, כמה מדינות כבר פועלות כדי לממן מכיסן את פתיחת האתרים הלאומיים. מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע על הקצבת 61 אלף דולרים ביממה כדי לאפשר כניסת תיירים לפסל החירות. מושלת אריזונה ג'ן ברואר תעביר 100 אלף דולרים מדי יום כדי לפתוח את הגראנד קניון.

עוד בנושא:
הסנאט דחה ההצעה להעלות את תקרת החוב עד 2015
בשל ההשבתה: אדם אחד מופקד על הגבול הארוך בעולם
קרי מזהיר: "שהשבתת הממשל לא תטעה את אויבינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully