וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט דחה ההצעה להעלות את תקרת החוב עד 2015

12.10.2013 / 21:37

אובמה וג'ון ביינר שוחחו בטלפון בנוגע להצעתו של ביינר להאריך את הדד-ליין להעלאת תקרת החוב מ-17 באוקטובר ל-22 בנובמבר. אובמה דחה את ההצעה - והפלונטר בוושינגטון בשיאו

פלונטר בוושינגטון: הסנאט לא הצליח להעביר היום הצעת חוק שתחשק את הרפובליקאים בבית הנבחרים ותעלה את תקרת החוב עד שנת 2015. בהצבעה הושג אמנם רוב של 53 תומכים מול 45 מתנגדים, אולם הדמוקרטים היו זקוקים לרוב של 60 חברי פרלמנט כדי להעביר את ההצעה.

מוקדם יותר היום, נשיא ארה"ב ברק אובמה דחה את ההצעה האחרונה של הרפובליקאים ובכך הגיעו שוב למבוי סתום המגעים להעלאת תקרת החוב והעברת התקציב על מנת לסיים את השיתוק בממשל האמריקאי שנכנס היום ליומו ה-12. ג'ון ביינר, מנהיג הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים, אמר לחברי הפרלמנט הרפובליקאים כי אובמה דחה את הצעתם. ההצעה כללה העלאה זמנית של תקרת החוב עד ה-22 בנובמבר ובמקביל קיום מו"מ על רפורמת הבריאות של אובמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה דחה את ההצעה הטלפונית של ביינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יום עצוב לאמריקה", אמר הארי ריד, יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט. "כל שעה שחולפת מקרבת אותנו לתהום כלכלית.
ריד אמר גם שהוא שמח ששוק המניות האמריקאי לא ייפתח ביום שני בגלל הפלונטר בקונגרס, אולם שוק המניות כן ייפתח ביום שני למרות שמדובר ביום קולומבוס. הבית הלבן סירב להגיב להתפתחויות היום.

רפובליקאים בבית הנבחרים אמרו לסוכנות בלומברג שאובמה מסרב לדבר עימם, אולם במקביל הוא ניסה להפעיל לחץ על רפובליקאים בסנאט כדי לנסות ליצור פילוג במפלגה הרפובליקאית ולהעביר הצעת חוק להעלות את תקרת החוב. מהלך זה, כאמור, לא צלח.

מוקדם יותר היום דווח כי הרפובליקאים בבית הנבחרים ובסנאט מפחיתים את דרישותיהם בנוגע לרפורמת הבריאות של אובמה, בתמורה להעלאת תקרת החוב אל מעבר ל-16.7 טריליון דולר, מה שימנע חדלות פירעון ראשונה בהיסטוריה של ארה"ב. המשק האמריקאי יגיע לתקרת החוב ביום ה'.
אובמה וביינר שוחחו הלילה בטלפון בנוגע להצעתו של ביינר להאריך את הדד-ליין להעלאת תקרת החוב מה-17 באוקטובר ל-22 בנובמבר. בתמורה, קיצוצים אפשריים ברפורמת הבריאות של אובמה יוכנסו להצעת החוק התקציב. ההצעה נדחתה כאמור, אולם ביינר אמר לעמיתיו כי השיחות בין הצדדים נמשכות.

"לאובמה יש בעיה עם ההצעה", מסר ג'יי קרני, דובר הבית הלבן, במסיבת עיתונאים שנערכה אחרי שיחת הטלפון בין אובמה לביינר הלילה. קרני אמר שאובמה חושש מסיטואציה שבה העלאה זמנית של תקרת החוב תביא לדחייה קצרה של הבעיות ולאחר מכן, בסוף נובמבר, יחזור על עצמו התרחיש עימו מתמודדת כעת ארה"ב.

"יום עצוב לאמריקה"

"הם הסכימו להמשיך לדבר", אמר מייקל סטיל, דוברו של ביינר.
אובמה מסרב לנהל מו"מ עם הרפובליקאים על העברת התקציב וסיום השיתוק בממשל שנמשך זה 11 ימים, וכמו כן הוא מסרב לנהל מו"מ על העלאת תקרת החוב. אובמה טוען שהרפובליקאים מחזיקים את כלכלת ארה"ב כבת ערובה ומנסים לסחוט אותו בתמורה לביצוע עבודתם - העברת התקציב ומימון הממשלה. הרפובליקאים הפחיתו את דרישותיהם ב-11 הימים האחרונים שעה שרוב הציבור האמריקאי רואה בהם אשמים בשיתוק, לפי סקרים שפורסמו בתקשורת.

גורם רפובליקאי מסר לסוכנות הידיעות בלומברג כי הרפובליקאים מעוניינים לבטל את המס על מכשור רפואי למשך שנתיים ולשקול שינויים באופן הגדרת משרה מלאה של עובדים תחת חוק הבריאות החדש של אובמה. הרפובליקאי האל רוג'רס אמר כי הרפובליקאים מתמקדים בהצעתה של סוזן קולינס לדחות בשנתיים את המס על מכשור רפואי ובתמורה להעלות את תקרת החוב לחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully