וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בארגנטינה: הנשיאה תעבור ניתוח חירום במוחה

כריסטינה פרננדז הייתה אמורה לנוח במשך חודש כדי להחלים מדימום תוך-מוחי, אך אמש אושפזה לפתע כדי לנקז את שטף הדם בהליך חירום. היא תחמיץ את הבחירות הגורליות לקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז הובהלה לבית החולים בבואנוס איירס, ותנותח מחר (שלישי) בבוקר, כדי לנקז דימום תוך-מוחי בראשה. ההודעה על הניתוח הפתאומי ממשיכה להזין את חרושת השמועות סביב בריאותה של פרננדז, בת 60, שבשנה שעברה נותחה בחשד לסרטן בבלוטת התריס.

בסוף השבוע הודיעה לשכתה של פרננדז כי היא תצא לחופשת מחלה של חודש כדי להחלים מהדימום שהתגלה במוחה בסוף הקיץ. לא נמסר מה גרם לדימום בראשה של פרננדז, אך לפי כמה דיווחים היא נחבלה בראשה. לא ברור אם כעת, הנשיאה תזדקק לתקופת החלמה ארוכה יותר.

אמש הגיעה פרננדז לבדיקה בבית החולים בשל עקצוץ בידה השמאלית, כאבי ראש ופעילות לא-סדירה של קצב הלב. הרופאים הורו לאשפז אותה לאלתר כדי לנקז את שטף הדם. בתמונות שפרסמה התקשורת בארגנטינה, נראתה פרננדז בשערי בית החולים כשפניה נפוחים ועורה אדמומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרננדז, בהגיעה אמש לבית החולים בבואנוס איירס/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרננדז תיעדר מלשכתה בתקופת קריטית: ב-27 באוקטובר ייערכו הבחירות לקונגרס, ולפי סקרים עדכניים הממשלה עשויה לאבד שליטה בבית הנבחרים. שיעור התמיכה בפרננדז עומד כעת על 34% בלבד, כמחצית מזה שהיה לפני שנתיים. תוצאות הבחירות לקונגרס עלולות לסכל את סיכוייה של הנשיאה להעביר תיקון לחוקה, שיאפשר לה להתמודד לכהונה נוספת ב-2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בשנה שעברה עברה פרננדז ניתוח להסרת בלוטת התריס

בסוף השבוע פרננדז כבר העבירה את סמכויותיה לסגנה, אמאדו בודו, כדי שימלא את מקומה בתקופת היעדרותה. הוא קטע את ביקורו באירופה ושב במהירות לבואנוס איירס.

לדברי מומחים, מצבה של פרננדז אינו מסכן חיים. רבבות אזרחים, כמו גם כמה מנהיגים באמריקה הלטינית, מסרו לה איחולי החלמה באמצעות הטוויטר - אמצעי התקשורת החביב עליה. הם השתמשו בתגית #FuerzaCristina (היי חזקה, כריסטינה).

פרננדז, נשיאת ארגנטינה מאז 2007, נבחרה לכהונה שנייה ב-2011, כשהציגה מצע שהבטיח להגדיל את מעורבות הממשלה בכלכלה. בשעתו היא אמרה שאינה חושבת להתמודד על כהונה שלישית, אך עמיתיה תומכים בתיקון לחוקה שיאפשר לה לעשות זאת.

בינואר 2012 היא עברה ניתוח להסרת בלוטת התריס בשל חשד לגידול ממאיר, אך אחרי הניתוח נשללה נוכחותם של תאים סרטניים. בעלה, נסטור קירשנר, שהיה הנשיא לפניה, מת בסוף 2010 מהתקף לב.

לקריאה נוספת
נשיאת ארגנטינה סובלת מדימום מוחי ותיעדר לחודש
למה הזיזה נשיאת ארגנטינה את הסופר-קלאסיקו?
שנאה עד מוות: חרם על ארגנטינה בהלוויית תאצ’ר
ארגנטינה: אחרי הניתוח התברר - לנשיאה אין סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully