וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ארגנטינה סובלת מדימום מוחי ותיעדר לחודש

כריסטינה פרננדז תצא לחופשת מחלה של חודש בעיצומו של הקמפיין לבחירות לקונגרס. בסביבתה חוששים מאיבוד הרוב, שיקשה על תיקון לחוקה שיאפשר לה להתמודד לקדנציה נוספת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז, תיאלץ להיעדר מלשכתה לחודש ימים, לאחר שהתגלה כי היא סובלת מדימום במוחה. בתקופת הטיפולים והמנוחה היא תחמיץ את מערכת הבחירות החשובה לקונגרס שתיערך בסוף אוקטובר.

במוחה של פרננדז, בת 60, התגלה קריש דם בחודש אוגוסט, ככל הנראה אחרי שנחבלה בראשה. סגנה, אמאדו בודו, קטע את ביקורו בצרפת כדי לשוב לבואנוס איירס ולמלא את תפקידה בהיעדרה.

פרדננז נמצאת בעיצומו של קמפיין הבחירות לקונגרס. סקרים אחרונים מראים כי הממשלה עשויה לאבד שליטה בבית הנבחרים. תוצאות הבחירות עלולות לסכל את סיכוייה של הנשיאה להעביר תיקון לחוקה, שיאפשר לה להתמודד לכהונה נוספת ב-2015.

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז. אוגוסט 2013. AP
תחמיץ את מערכת הבחירות לקונגרס. כריסטינה פרננדז/AP

פרננדז, הנשיאה מאז 2007, נבחרה לכהונה שנייה ב-2011, כשהציגה מצע שהבטיח להגדיל את מעורבות הממשלה בכלכלה. בשעתו היא אמרה שאינה חושבת להתמודד על כהונה שלישית, אך עמיתיה תומכים בתיקון לחוקה שיאפשר לה לעשות זאת.

בינואר 2012, עברה פרננדז ניתוח להסרת בלוטת התריס, עקב חשד לסרטן, אך האבחנה שונתה ונשללה נוכחותם של תאים סרטניים. בעלה, נסטור קירשנר, שהיה הנשיא לפניה, מת בסוף 2010 מהתקף לב.

לקריאה נוספת
ארגנטינה: למה הזיזה הנשיאה את הסופר-קלאסיקו?
שנאה עד מוות: חרם על ארגנטינה בהלוויית תאצ’ר
ארגנטינה: אחרי הניתוח התברר - לנשיאה אין סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully