וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב אכל את השטרות – משרד האוצר שלח פיצוי

4.10.2013 / 14:12

ווין קלינקל ממונטנה לא התייאש כשגילה שכלבו אכל מאות דולרים שהשאיר במכוניתו. הוא אסף את צרכיו, חילץ את השרידים ודרש תמורה הולמת. להפתעתו, גילה בדואר המחאה מהרשויות

הסיפור הזה כולל כלב, כסף וארוחת צהריים שלא הייתה אמורה להיאכל: וויין קלינקל, מעצב גרפי ממונטנה, סגר השבוע מעגל כאשר קיבל לידיו המחאה על סך 500 דולרים, חתומה על ידי משרד האוצר של ארצות הברית. לא מדובר בפרס על אזרחות טובה, אלא בפיצוי על הכסף שאכל סאנדאס, כלבו מסוג גולדן רטריבר, בשעה שהיה רעב – או משועמם.

המקרה המשונה התרחש בדצמבר 2012, אז יצאו קלינקל ורעייתו לאכול ארוחת צהריים, והשאירו את סאנדנס במכונית לזמן מה. על אף שלא הוזמן לארוחה, סאנדנס חש ככל הנראה רעב, ואכל את הכסף שהשאירו בעליו במכונית – חמישה שטרות של מאה דולרים כל אחד. כששבו בני הזוג לכלי הרכב, גילו השניים כי סאנדנס לא השאיר דבר שלם, מלבד שטר של דולר בודד וחתיכה קטנה, זכר לשטר של מאה דולרים. "הוא ידוע לשמצה באכילת מוצרי נייר", סיפר קלינקל. "מיד כשהגעתי למכונית הבנתי מה קרה".

כלבו של וויין קלינקל שאכל 500 דולרים וזיכה את בעליות בהמחאה ממשרד האוצר כפיצוי. אוקטובר 2013. רויטרס
האחראי למקרה עם הפיצוי ההולם. סאנדנס עם ההמחאה ממשרד האוצר, השבוע/רויטרס

אלא שקלינקל בעל התושייה לא התייאש, והחליט להשיב את הכסף המעוכל. בימים שאחרי המקרה, עקב אחר הצרכים שהטיל סאנדנס והכניס אותם לשקית, וזו הושארה מחוץ לביתו, בשלג החורפי שכיסה את האזור. אחרי שבועות ארוכים של היסוס, החליט קלינקל להמס את הצרכים הקפואים בדלי עם מים וסבון. בעזרת גלאי מתכות ישן, הוא חילץ את שרידי השטרות וניקה אותם היטב. "ניסיתי להרכיב בחזרה את חלקי הפאזל הזה", שחזר השבוע.

בשלב זה הגיע קלינקל עם רסיסי השטרות לבנק מקומי, אולם שם סירבו לפצות אותו על הכסף האבוד. במקום זאת, הציעו לו לפנות ישירות לחטיבה המטפלת בכסף פגום במשרד האוצר של ארצות הברית. ב-15 באפריל שיגר את השטרות המעוכלים, בצירוף מכתב המסביר את נסיבות המקרה החריג. "לא הייתה שום ודאות שאקבל משהו בחזרה", אמר קלינקל – ובצדק: לפי אתר האינטרנט של המשרד, טיפול בפנייה כמו שלו עשוי להימשך עד שנתיים. "כאשר כסף פגום מוגש למשרד, על הפנייה לכלול הצהרה ובה הסכום המוערך של הכסף שנפגם וכן הסבר כיצד נפגם הכסף", נכתב באתר.

קלינקל סיפר כי לא שמע דבר מהמשרד – עד יום שני האחרון, אז בא לסיומו המקרה המוזר של הכלב בשעת צהריים. בעליו של הכלב פתח את תיבת הדואר – ומצא בה את ההמחאה המיוחלת, שהחליפה את ארוחת הצהריים היקרה ביותר שאכל סאנדנס מימיו, חודשים ארוכים קודם לכן.

לקריאה נוספת:
גשם של שטרות: מיליון דולר נזרקו ממטוס בבוליביה
הבריחה כלבלבים יקרים בחיתול - ונעצרה במכס בנתב"ג
מכת צרעה: 42 הרוגים ו-1,600 פצועים מעקיצות בסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully