וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: מעוניין בהסכם לגבי הגרעין תוך 3 חודשים

26.9.2013 / 1:41

בראיון ל"וושינגטון פוסט" אמר נשיא איראן כי הוא מעוניין בהסכם עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו תוך 6-3 חודשים. "הדרך היחידה להתקדמות היא לוח זמנים קצר"

רויטרס עריכה: טל רזניק

חרף הקו הפייסני שהציג אתמול (רביעי) נשיא איראן חסן רוחאני בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, בירושלים ממשיכים להביע ספק לגבי נכונותו של הנשיא הטרי לפתור את המשבר סביב תכנית הגרעין של טהראן בשיחות ישירות מול המערב.

ואולם, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר הלילה גורם אמריקני בכיר כי אף שגישתה הספקנית של ישראל מובנת, חשוב להעמיד למבחן את הצעתו של רוחאני ולשקול את הערוץ הדיפלומטי. "הם (ישראל) ספקנים לגבי כוונותיה של איראן, וזה מובן, בהתחשב בהיסטוריה שלהם עם איראן. אבל אנחנו אכן רואים פוטנציאל להתקדמות, הרבה יותר משראינו בשנים האחרונות", אמר הגורם. לדבריו, ארצות הברית מתואמת עם ישראל ועם מדינות המפרץ בנושא.

בתוך כך אמר הלילה רוחאני כי הוא מעוניין להשיג הסכם עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו בתוך שלושה עד שישה חודשים. "הדרך היחידה להתקדמות היא באמצעות לוח זמנים קצר", אמר רוחאני בראיון ל"וושינגטון פוסט". לדבריו, "ככל שלוח הזמנים יהיה קצר יותר, כך ירוויחו כולם. אם מדובר בשלושה חודשים, זוהי הבחירה של איראן. אם מדובר בשישה חודשים, גם זה טוב. זו שאלה של חודשים, לא שנים".

השולחן הריק של המשלחת הישראלית בזמן נאומו של נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת האו"ם. 25 בספטמבר 2013. AP
המשלחת הישראלית החרימה את נאומו של רוחאני/AP

אתמול קרא רוחאני בנאומו לפתוח בשיחות ישירות מול המערב בנושא תכנית הגרעין של ארצו, והבהיר כי "המדיניות של איראן אינה מותירה מקום לנשק גרעיני או לסוגים אחרים של נשק להשמדה המונית". בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, נקט רוחאני טון פייסני ואמר כי "יש תקוות חדשות". הוא אמר כי צריך לקרוא לשלום ולא למלחמה, ולהעדיף את המתינות על פני הקיצוניות. אלא שלדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשלחת הישראלית החרימה את הנאום.

נתניהו אף הגיב לנאומו של רוחאני וכינה אותו "נאום ציני מלא צביעות". הוא ציין כי נאום רוחאני משקף את התכנית האיראנית "לדבר ולמשוך זמן כדי לקדם את יכולתה של איראן להשיג נשק גרעיני". לדבריו, אף שרוחאני הבהיר כי נשק גרעיני "נוגד את המוסר האיראני", "דו"ח סבא"א קובע כי קיימים בתכנית סממנים צבאיים. לא בכדי לא הייתה בנאום שום הצעה מעשית לעצור את תכנית הגרעין הצבאית של איראן ולא הייתה התחייבות למלא אחרי החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא איראן חסן רוחאני נואם בפתיחת עצרת האו"ם. 25 בספטמבר 2013. AP
"המדיניות של איראן אינה מותירה מקום לנשק גרעיני". רוחאני, אתמול/AP

נתניהו אף לא חזר בו מהוראתו למשלחת הישראלית להחרים את נאום רוחאני. "טוב שמשלחת ישראל לא ישבה באולם, בכך הייתה ניתנת לגיטימציה למשטר שלא מכיר בקיומה של השואה ומכריז בפומבי על רצונו למחוק את מדינת ישראל מהמפה". "לא אתן למשלחת ישראל להיות חלק ממופע יחסי ציבור ציני של משטר שמכחיש את השואה וקורא להשמדתנו", אמר.

עוד בנושא
רוחאני בעצרת האו"ם: מתנגד לנשק גרעיני, מוכן למשא ומתן מיידי
איראן: רוצים הסכם בנושא הגרעין בהקדם האפשרי
נתניהו על נאום אובמה: "לא נלך שולל אחרי איראן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully