וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך במו"מ

שר החוץ האמריקני אמר כי בשבוע האחרון הוסכם להגביר את השיחות ולהגדיל את המעורבות האמריקנית בתהליך. האצת השיחות צפויה להתחיל לאחר ביקור של לבני בוושינגטון בשבוע הבא

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר אתמול (רביעי) כי ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך בשיחות השלום ולהגביר את מעורבותה של ארצות הברית במשא ומתן. "הסכמנו כעת, בשבוע האחרון כשנועדתי הן עם הנשיא אבו מאזן והן עם ראש הממשלה נתניהו, הסכמנו כעת להגביר את השיחות הללו", אמר קרי במטה האו"ם בניו יורק. "והסכמנו שעל ההשתתפות האמריקנית להתגבר במידה מסוימת על מנת לנסות לאפשר זאת".

פגישת קרי ונתניהו בנושא סוריה, ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
ארה"ב תגביר את מעורבותה בתהליך השלום. קרי עם נתניהו בביקורו האחרון בישראל/נועם מושקוביץ

גורמים שמעורים במשא ומתן אומרים כי הרקע להתבטאותו של קרי הוא הסכמה של שני הצדדים להגביר את קצב הפגישות בין צוותי המשא ומתן, שעד כה נערכו אחת לשבוע. הפגישה הקרובה בין הצוותים אמורה להתקיים באמצע השבוע הבא, והודעתו של קרי לא צפויה לגרום לשינוי בלוח הזמנים. שרת המשפטים ציפי לבני תשהה בשבוע הבא בוושינגטון ותשתתף בוועידה השנתית של תנועת השמאל היהודית-אמריקנית "ג'יי סטריט", ונראה כי עליית המדרגה במשא ומתן תחל רק לאחר שובה לארץ.

הגורמים הוסיפו כי דבריו של קרי מכוונים לכך שבפגישות הקרובות בין צוותי המשא ומתן תגבר מעורבותם בשיחות של השליח האמריקני למשא ומתן, מרטין אינדיק, וסגנו, פרנק לוונסטיין, שעד כה לא נכחו בחדר במהלך רוב הפגישות בין הצדדים. בפגישות שנערכו נכחו שרת המשפטים לבני והשליח המדיני יצחק מולכו מן הצד הישראלי, לצד ראשי צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת ומוחמד שתיה. כמו כן, מסתמן כי בסבבי השיחות הקרובים יחלו להתכנס צוותי עבודה מצומצמים שיעסקו באופן פרטני בסוגיות הליבה של המשא ומתן, בשלב זה בדגש על הגבולות, סידורי הביטחון ונושא המים.

קרי שב והדגיש בדבריו את המסר שאותו העביר גם ערב חידוש המשא ומתן, לפיו הוא - ואך ורק הוא - יעדכן את כלי התקשורת על ההתפתחויות במשא ומתן. הוא ציין כי פרטים ש"הודלפו" כביכול מהשיחות עד כה, היו ברובם לא מדויקים. ישראל התלוננה בפני ארצות הברית וגם בפני הרשות הפלסטינית על הדלפות שמקורן בצד הפלסטיני, ונראה כי דבריו של קרי נועדו להעביר מסר לא רק לעיתונאים, אלא גם להנהגה הפלסטינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבני מגיעה לאחד מסבבי השיחות בוושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום נפגש הנשיא האמריקני, ברק אובמה, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם, והביע שביעות רצון מכך שזה הסכים לפתוח במגעים. "איש מאתנו אינו שוגה באשליה כי הדבר יהיה קל. ואולם אני סבור כי הסיבה לכך שנתניהו ואבו מאזן הסכימו לקחת על עצמם את הסיכונים הללו נובעת מכך שהם הבינו שזו הדרך הטובה ביותר, הדרך היחידה", אמר אובמה.

אבו מאזן אמר בתום הפגישה: "אין לנו אשליה כי השלום יהיה קל". הוא עוד ציין כי הנציגים המשתתפים בשיחות יידרשו להתגבר על "כמה קשיים", אולם הפלסטינים מחויבים לתהליך. "נפעיל כל מאמץ אפשרי כדי להבטיח שהן (השיחות) יצליחו וכדי לנצל את ההזדמנות ההיסטורית. אנחנו מבינים שיהיו קשיים, אולם נעשה את כל שנוכל כדי להתגבר עליהם", אמר אבו מאזן. הוא עוד הוסיף כי השלום אינו חשוב רק לפלסטינים אלא גם לכל האזור ולעולם.

(עדכון ראשון: 22:19)

עוד על תהליך השלום:
בכיר פלסטיני: המו"מ עם ישראל הוא "חסר טעם"
יעלון: "למה שנוותר על שטחים תמורת המילה שלום?"
"שחרור נוסף של אסירים פלסטינים - עוד החודש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully