וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: רוצים הסכם בנושא הגרעין בהקדם האפשרי

שר החוץ האיראני התייחס לפגישה ההיסטורית שתתקיים מחר, בה ינכח מקבילו האמריקני ג'ון קרי, ואמר כי "לרפובליקה האיסלאמית יש המוכנות והנכונות המדינית עבור שיחות רציניות"

רויטרס עריכה: טל רזניק

(צפו בנאומו של נשיא איראן באו"ם)

שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, הביע אמש (רביעי) תקווה שפגישה עם נציגי חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה - הפורום המכונה "5+1" מחר תתניע את המשא ומתן לפתור את המחלוקת סביב תכנית הגרעין האיראנית. כשנשאל מה הוא מצפה שייצא מהפגישה מחר, אמר זריף: "התנעת המשא ומתן... עם ציפייה להשגת הסכם בטווח הזמן הקצר ביותר". זריף אמר את הדברים בתום פגישה עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

"לרפובליקה האיסלאמית יש את המוכנות והנכונות המדינית עבור שיחות רציניות, ואנו מלאי תקווה שלצד השני יש את הנכונות הזאת גם כן", הוא הוסיף. "היו לנו דיונים טובים בנוגע לפתיחת שיחות הגרעין ובנוגע לשיחות שיתקיימו מחר בדרג שר החוץ, בין איראן לבין מדינות ה-5+1".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ציפייה להשגת הסכם בטווח הזמן הקצר ביותר". קרי וזריף/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ של איראן צפוי כאמור להשתתף בפגישת מועצת הביטחון שתתקיים מחר, בה ישתתף גם מקביללו האמריקני, ג'ון קרי. פגישת השניים תהיה הראשונה מסוגה זה שנים רבות. בפגישה ידונו הנציגים בתכנית הגרעין של איראן. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יצטרף לפביוס, לשר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, לשר הרוסי סרגיי לברוב ולמקביליהם מגרמניה ומסין לפגישה מחר. גם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תהיה נוכחת.

נשיא איראן חסן רוחאני קרא אמש לפתוח בשיחות ישירות מול המערב בנושא תכנית הגרעין של ארצו, והבהיר כי "המדיניות של איראן אינה מותירה מקום לנשק גרעיני או לסוגים אחרים של נשק להשמדה המונית". בנאומו אתמול לפנות בוקר בעצרת הכללית של האו"ם, נקט רוחאני טון פייסני ואמר כי "יש תקוות חדשות". הוא אמר כי צריך לקרוא לשלום ולא למלחמה, ולהעדיף את המתינות על פני הקיצוניות.

רוחאני אמר כי איראן מעוניינת בגרעין לצרכים אזרחיים, והבהיר כי אין בכוונתה לפתח תכנית גרעין צבאית. "הפעולות הצבאיות של איראן, כמו גם המוסר שלנו, אינו מאפשר זאת", הדגיש. מנגד, הוא ביקר את העיצומים שהוטלו על טהראן, אותם הגדיר "פעולות אלימות, שמפרות זכויות אדם וגורמות לסבל אנושי". הוא מתח ביקורת חריפה על המערב ועל חיסולי מדעני הגרעין, שבעבר יוחסו לישראל וארה"ב.

(עדכון ראשון: 21:16)

עוד בנושא
לא רק מראית עין: איראן יכולה לקבל עסקה לא רעה
רוחאני בעצרת האו”ם: מתנגד לנשק גרעיני, מוכן למשא ומתן מיידי
אשטון: שר החוץ האיראני וקרי ייפגשו השבוע באו”ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully