וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הודעת ההשתלטות: ירי נשמע מהקניון בניירובי

שעות ספורות לאחר הודעה נוספת של משרד הפנים בקניה כי הושגה שליטה על הקניון שהיה תחת מצור במשך שלושה ימים, עדים סיפרו כי קולות ירי נשמעו מהמתחם וגופה הוצאה מהמקום

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לאחר הודעת הרשויות בקניה כי כוחות הביטחון השתלטו על הקניון בניירובי, שם הרגו איסלמיסטים קיצוניים לפחות 62 בני אדם וכ-170 נוספים נפצעו, קולות ירי נשמעו הבוקר (שלישי) מתוך מתחם הקניות - כך מסר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. מוקדם יותר הודיעו הרשויות כי כל בני הערובה שוחררו. בשבת הודיע משרד הפנים כי האירוע נמצא "תחת שליטה" וגם ביום ראשון הודיעו הרשויות כי המשטרה השתלטה על מרבית הקומות בקניון "ווסטגייט", אך הנשיא הסביר מאוחר יותר כי טרם הושגה שליטה על האירוע.

השקט ששרר בלילה בתום שלושה ימים של מצור נשבר לאחר שקולות ירי נשמעו מתוך הקניון בסביבות השעה 6:30 בבוקר, שהעלו את החשש כי המתחם טרם אובטח. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות AP כי ראו אנשי ביטחון מוצאים גופה מהקניון, שאש עדיין משתוללת בו ועשן מיתמר מתוכו. מסוק צבאי בודד חג מעל הקניון. טפטוף של בני ערובה נמלט מהמבנה לאורך כל יום שני, אך גורלם של הנעדרים עדיין לא ברור.

הטלוויזיה בקניה דיווחה הבוקר כי כוחות הביטחון הרגו את "ששת המחבלים שנותרו" בקניון בניירובי, אך לא נתנה פרטים נוספים או ייחוס למקור. "כוחות הביטחון הרגו את ששת המחבלים הנותרים", דווח בכותרת קצרה. מוקדם יותר נמסר כי שלושה מבין העשרה או ה-15 האנשים שהסתערו על המבנה ביום שבת האחרון נהרגו.

פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
חשש כי המתחם טרם אובטח/AP

הלילה, כאמור, הודיע משרד הפנים בקניה כי הושגה שליטה על הקניון שבבירת ניירובי. חברי ארגון "אל-שבאב", שיזמו את המתקפה, התבצרו במרכז המסחרי עם כמה עשרות בני ערובה. "כוחותינו סורקים ביסודיות את הקניון, קומה אחר קומה, ובודקים אם נותר דבר מה במקום. אנו מאמינים כי כל בני הערובה שוחררו", נכתב בחשבון הטוויטר של משרד הפנים בקניה.

שרת החוץ של קניה, אמינה מוחמד, הודיעה הלילה כי שניים או שלושה אזרחים אמריקנים, וכן אזרח בריטי אחד, השתתפו במתקפה שיזם ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" על קניון "ווסטגייט" בניירובי הבירה. לדברי מוחמד, האזרחים האמריקנים הם בני 18 ו-19 ממוצא סומלי או ערבי והם התגוררו במינסוטה.

המצור בניירובי - כותרות אחרונות
קניה: כוחותינו השתלטו על הקניון שהותקף בניירובי
החוטפים בקניה: ”כוחות ישראליים ניסו להיכנס לקניון”
ניירובי: הצבא מנסה לפרוץ לקניון דרך הגג

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
סרקנים מחוץ לקניון/AP
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013/AP
פריצה לקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
חובשת נמלטת ממתחם הקניון/AP
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully