וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני נאום רוחאני באו"ם: איראן שחררה 80 אסירים

רבים מהאסירים נעצרו במהלך המהומות לאחר הבחירות במדינה בשנת 2009. מדובר ככל הנראה בניסיון להעניק "דחיפה" דיפלומטית עבור הנשיא החדש לקראת נאומו באו"ם מחר

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנתניהו קורא לאובמה שלא להרפות את הלחץ מאיראן)

איראן הודיעה כי שחררה 80 אסירים, רבים מהם נעצרו במהלך המהומות לאחר הבחירות במדינה בשנת 2009, אז נבחר מחמוד אחמדינג'ד בפעם השנייה. ההודעה על השחרור ההמוני שהוכרזה היום (שני) היא ככל הנראה ניסיון להעניק "דחיפה" דיפלומטית עבור נשיאה החדש של איראן, חסן רוחאני, שינאם מחר בעצרת האו"ם.

סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה אירנ"א דיווחה כי מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הסכים לבקשת בית המשפט לשחרר את תומכי האופוזיציה ואסירים שהורשעו בעבירות ביטחוניות. בשבוע שעבר שחררה איראן כתריסר אסירים פוליטיים בולטים, בהם עורכי דין לזכויות אדם. מנהיגי האופוזיציה הבולטים, מיר חוסיין מוסאווי ומהדי כרובי יישארו במעצר הבית.

רוחאני אמר היום כי בכוונתו להציג לעולם את "פניה האמיתיות" של האומה האיראנית שוחרת השלום בנאומו באו"ם. "אנו ננסה להעביר את המסר של העם האיראני לעולם ונאמר כי האיראנים מתנגדים לאלימות ולקיצוניות, במיוחד בעולם של היום ובמחוז שלנו", דברי רוחאני לכתבים לפני יציאתו לניו יורק, שהוסיף כי איראן "נחשבת למרכז היציבות של האזור". לדבריו, עמו היה קורבן של נשק להשמדה המונית, שמעולם לא שאף להשיג נשק שכזה.

עוד הוסיף כי מדינתו חותרת להתפתחות ולהתקדמות במסגרת החוק הבינלאומי, אך היא נתונה שלא בצדק ללחצים פוליטיים וכלכליים. "אנחנו רוצים לומר שהדרך של הטלת סנקציות היא דרך בלתי מקובלת ואלה שבחרו בה, לא ישיג את מטרותיהם", הוסיף רוחאני.

עוד בנושא
נתניהו יזהיר באו”ם: הסכם עם איראן - תכסיס צפוי
המורדים דחו הצעת איראן לתיווך: ”חלק מהבעיה”
”הבית הלבן הרגיע את ישראל בנוגע לחידוש השיחות עם איראן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully