וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוטפים בקניה: "כוחות ישראליים ניסו להיכנס לקניון"

23.9.2013 / 10:11

דובר ארגון הטרור "אל-שבאב", שאנשיו עדיין מחזיקים בבני ערובה במרכז הקניות בניירובי, פרסם הקלטה בה הבהיר כי אם "האויבים" ישתמשו בכוח - החטופים יוצאו להורג

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יממה לאחר הדיווחים על הימצאות אנשי ביטחון ישראליים בקניה, הודיע הבוקר (שני) גם ארגון הטרור "אל-שבאב" כי כוחות ישראליים מסייעים לצבא המקומי לחלץ את בני הערובה שנותרו בקניון "ווסטגייט" בבירה ניירובי. "כוחות ישראליים וקנייתיים ניסו להיכנס ל'ווסטגייט' בכוח, אך לא הצליחו", אמר דובר הארגון העומד מאחורי מתקפת הטרור, בהקלטה. "המוג'אהדין יהרגו את בני הערובה אם האויבים ישתמשו בכוח". הצהרתו של שייח' עלי מוחמד רייג' פורסמה באתר המקושר לארגון.

חיילים מחוץ לווסטגייט שם מוחזקים בני ערובה, ניירובי, קניה.. רויטרס
כוחות קנייתיים מחוץ לקניון בניירובי, הבוקר/רויטרס

בשעות הבוקר עוד נשמעו יריות מתוך מרכז הקניות היוקרתי בבירה הקנייתית, בו מוחזקים על פי ההערכות עשרה עד 15 בני ערובה. עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני פיצוצים נשמעו מתוך הקניון. קודם לכן אישר גורם ביטחוני מקומי לסוכנות הידיעות הצרפתית כי צבא קניה פתח הבוקר במתקפה נוספת לשחרור בני הערובה. כתב הסוכנות במקום דיווח כי צרורות ירי נשמעו במשך כ-15 דקות לאחר תחילת המתקפה וכן כמה פיצוצים. מדובר במתקפה נוספת שעורך הצבא המקומי בקניון שעל חלקו השתלטו פעילי הקבוצה האיסלאמית הקיצונית שדורשת להסיג את כל חיילי קניה מסומליה השכנה.

הצלב האדום הודיע אמש כי מניין ההרוגים במתקפת הטרור עלה ל-68. מאז יום שישי, אז החל האירוע, לבד ממניין ההרוגים, נפצעו כ-170 בני אדם בתקרית והלילה דווח שכ-30 בני אדם עדיין מוחזקים כבני ערובה במקום. "אנו מפנים את מלוא המאמצים כדי לסיים את המצב במהירות", נכתב בעמוד הטוויטר של צבא קניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיילים מחוץ לווסטגייט שם מוחזקים בני ערובה, ניירובי, קניה.. רויטרס
מכתרים את הקניון, היום/רויטרס

אתמול ניהלו כוחות הביטחון הקנייתיים משא ומתן עם החוטפים המתבצרים בקניון היוקרתי בבירה. בין היתר, דווח בכלי תקשורת זרים כי יועצי משא ומתן ישראלים נשלחו לסייע לכוחות המקומיים. שני פצועים סיפרו כי איש ביטחון ישראלי חילץ אותם. בירושלים הסכימו לאשר כי ישראל מסייעת לקניה במשא ומתן בלבד מול החוטפים, ולא הגיבו לדיווחים על הגעת צוות מבצעי למקום.

ארגון הטרור "אל-שבאב" הודיע כי עשה את הפיגוע כנקמה על פלישת צבא קניה לסומליה. נשיא קניה הבהיר כי לא יסיג את חייליו מסומליה, ואמר: "נכנסו לשם כאומה כדי לייצב את המדינה, ובעיקר כדי להילחם בטרור".

בתוך כך, בית הדין הבינלאומי בהאג דחה הבוקר בשבוע את משפטו של סגן נשיא קניה, ויליאם רוטו, וזאת במטרה לאפשר לו לשוב לארצו ולסייע לטפל באירוע הטרור בקניון בבירה ניירובי. רוטו עומד לדין בגין ביצוע פשעי מלחמה.

מתקפת הטרור בקניה - כותרות נוספות
הצבא שוב תוקף בקניה: ”צרורות ירי ופיצוצים”
טרור איסלאמי ביבשת השחורה: הארגון שמאיים על קניה
”הגיוני שהזמינו כוח מישראל לסייע בחילוץ בקניה”

כוחות הביטחון הקנייתיים מחוץ לקניון "ווסטגייט" בניירובי, בו אירעה מתקפת טרור, ספטמבר 2013. AP
יומיים אחרי, בני ערובה עדיין בתוך הקניון/AP
חיילים מחוץ לווסטגייט שם מוחזקים בני ערובה, ניירובי, קניה.. רויטרס
נשיא קניה הבהיר כי לא יסיג את חייליו מסומליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully