וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מוצלח: מסוק העתיד של צה"ל תדלק מטוס באוויר

8.9.2013 / 17:10

ה-V-22 עבר בהצלחה מבחן שבו שימש כמטוס תדלוק עבור F-18 - בעודו באוויר. בחיל האוויר מקווים להכניסו לשימוש בצה"ל בהקדם, במסגרת עסקת נשק עם ארה"ב: "כלי פורץ דרך"

עריכה: גדי וינסטוק

יצרנית המטוסים "בואינג" הודיעה כי המסוק החדשני V-22 השלים בהצלחה ניסוי ראשוני בו תפקד כלי הטיס כמסוק תדלוק עבור מטוסי קרב בעודם באוויר. במסגרת הניסוי, שנערך בשיתוף עם צבא ארה"ב בשמי צפון טקסס באוגוסט האחרון, נבדקה מערכת התדלוק האווירי של ה-V-22 ששמרה על יציבותה בעוד המטוס-מסוק מתדלק מטוס קרב מסוג F-18.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסוי מוצלח. ה-V-22/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בתוספת למגוון היכולות של המטוס, והמשימות שאותן הוא מבצע הופכות אותו לוורסטילי בעת לחימה ובמשימות חילוץ והצלה", אמר וינס טובין, מנהל התכנית. לדברי טובין, "זה יחסוך זמן וכסף תוך מקסום השימוש במטוסים ובכוח האדם". לדברי גורמים בחברה, ניסוי התדלוק שחייב את המטוס לטוס בצורה אופקית, גובה רב ומהירות גבוהה מאפשרת לו לתדלק מגוון של כלי טיס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס V-22  אוספריי. AP
בצה"ל מקווים שהמטוס-מסוק ייכנס לשימוש בחיל האוויר בהקדם/AP

יכולותיו של ה-V-22 לא נעלמו מהעין הישראלית, ובצה"ל רוצים מאוד לראות את כלי הטיס בשירות חיל האוויר. לפני כשנתיים, יצא צוות של קצינים מיחידת עילית לבסיס בארה"ב כדי לבחון את המטוס-מסוק V-22. הקבוצה, שלוותה בטייסים ומהנדסים מחיל האוויר, חזרה לארץ נרגשת מהיכולות שהדגים כלי הטיס המתקדם. מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') עידו נחושתן, אף טס עליו בביקור פרידה מהצבא האמריקני, וסיפר בראיון לוואלה! חדשות כי "הכלי הזה הוא בעל יכולות פורצות דרך, שיכולות בהחלט לעלות בקנה אחד עם הצרכים של מדינת ישראל וחיל האוויר. זהו כלי שנותן מהירות של מטוס ויכולות של מסוק בהיבטים של כוחות מיוחדים, וזה משמעותי מאוד".

לפני כחצי שנה אישר נשיא ארה"ב ברק אובמה עסקת נשק עם ישראל שכוללת רדארים, מכ"מים מתקדמים, טילים ומטוסי v-22. מאחורי הקלעים, ישראל ממשיכה לנהל מגעים כדי להרכיב תקציב יחד עם האמריקנים על חשבון סיוע עתידי שאמורה להעביר ארה"ב לישראל.

עוד בנושא
"מצוקת מזומנים מונעת מצה"ל לממש תכניות עתידיות"
"ה-V-22 יטיס יחידות מיוחדות של צה"ל לפורדו"
עסקת הנשק החדשה: המטוס שיחידת העילית חולמת עליו

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully