וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מנסה לגייס תמיכה: הקונגרס בפני הכרעה דומה ל-1938

בשיחה עם מחוקקים דמוקרטים המתנגדים לתקיפה בסוריה, השווה קרי את ההצבעה בקונגרס להסכם שאפשר להיטלר להשתלט על חבל הסודטים. הסנאטור מקיין: "התנגדות לפעולה – קטסטרופה"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

הממשל בארצות הברית ממשיך במכבש הלחצים במטרה לגייס תמיכה בקונגרס לתקיפה בסוריה: שר החוץ ג'ון קרי פנה אתמול (שני) ל-127 מחוקקים דמוקרטים, והפציר בהם לתמוך בפעולה צבאית. גורמים סיפרו לרשת NBC כי בשיחת ועידה שבה השתתפו גם שר ההגנה צ'אק הייגל, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס והרמטכ"ל מרטין דמפסי, אמר קרי למחוקקים כי הם ניצבים בפני "רגע מינכן" – בהתכוונו למצב הדומה לזה שהיה בהסכם מינכן ב-1938, אז החליטה גרמניה לספח לשטחה את חבל הסודטים שהיה בידי צ'כוסלובקיה.

בוועידת מינכן השתתפו מנהיגי גרמניה, בריטניה, איטליה וצרפת. היא הייתה לנקודת ציון עבור אדולף היטלר בדרך למלחמת העולם השנייה והשתלטות על שטחים רבים נוספים, והפכה סמל למדיניות רופסת של מדינות העולם כלפי רודנים.

לקראת תקיפה בסוריה - עדכונים אחרונים
אסד מזהיר: ”תקיפה בשטחנו תצית מלחמה אזורית”
תקיפה נגד אסד? יש אפשרויות טובות יותר
צרפת הציגה ראיות: ”אסד טבח בנשק כימי, סכנה לביטחון העולם”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאמץ לכבוש את גבעת הקפיטול נמשך. ביידן ואובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיחת הוועידה ארכה כ-70 דקות, ורבים מהמחוקקים שהשתתפו בה הם כאלה שהטילו ספק ביעילותה של פעולה בסוריה. מחרתיים ינסה שוב קרי להציג את עמדתו בפני ישיבת הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים.

במקביל לניסיונות לגייס את המחוקקים ממפלגת השלטון, הנשיא ברק אובמה החל לפעול גם מול בכירי המפלגה הרפובליקנית. הערב נועד אובמה עם הסנאטור ג'ון מקיין שתחילה התנגד לפעולה, דווקא בשל העובדה שהיא צרה מדי – בשונה ממרבית חברי מפלגתו שמסתייגים לפי שעה מפעולה בסוריה מהסיבה ההפוכה. בתום הפגישה אמר מקיין לכתבים בבית הלבן כי אם הקונגרס יתנגד להחלטה לתקוף בסוריה אחרי שנשיא ארצות הברית התחייב לכך, "ההשלכות יהיו קטסטרופליות". מקיין אמר כי יצא מהפגישה מעודד, אולם לצד זאת הוסיף כי יש עוד "דרך ארוכה" עד שההחלטה תאושר בקונגרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מלבד המאמצים הקדחתניים הנעשים בוושינגטון הבירה, הממשל פועל גם ל"הכשרת הלבבות" של הציבור בארצות הברית, שלפי סקרים שונים מתנגד ברובו למבצע. בין היתר, מזכירים בכירי הממשל בראיונותיהם לכלי התקשורת את הקשר בין תקיפה בסוריה לתקיפה אפשרית באיראן, וכיצד הימנעות מפעולה בסוריה תחזק את משמרות המהפכה האיראנים ואת ארגון חיזבאללה. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC אמר קרי כי הוא "מאמין שהקונגרס יפעל נכונה ברגע הזה". לדבריו, "האתגר האירני, האתגרים באזור, העמידה לצד חברתנו ישראל – כל אלה הם אינטרסים אמריקנים חשובים, ואני לא מאמין שהקונגרס יוותר עליהם".

גורם רשמי בבית הלבן אמר אמש כי בממשל אובמה יש נכונות לשינויים בטיוטת ההצעה לתקיפה בסוריה, "במסגרת הפרמטרים ששרטט הנשיא", לדבריו. זאת, במטרה לגייס את תמיכתם של חברי קונגרס שונים החוששים מפני יציאה לפעולה צבאית. השדולה היהודית איפא"ק מנסה גם היא בימים אלה להשפיע על דעת הקהל של המחוקקים בעד תגובה לטבח הכימי בסוריה.

(עדכון ראשון 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully