וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: תדרוך מסווג על סוריה לחברי הקונגרס בארה"ב

31.8.2013 / 17:23

על רקע הדריכות לקראת תקיפה צפויה יתקיים תדרוך לכלל חברי בית הנבחרים. הערב יקיימו שרי החוץ וההגנה שיחות ועידה עם סנאטורים שבהם ישתתפו גם בכירים ביטחוניים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ושר ההגנה, צ'אק הייגל, צפויים לקיים בשעות הקרובות (שבת) סבב שיחות ועידה עם סנאטורים משני צדי המתרס הפוליטי יחד עם גורמים ביטחוניים בכירים נוספים לקראת התקיפה הצפויה בסוריה – כך מסר גורם רשמי בבית הלבן. לדבריו, השיחות, שיהיו בלתי מסווגות, יהוו חלק מ"ההתייעצויות של הממשל בנוגע לשימוש של משטר אסד בנשק כימי ב-21 באוגוסט". במקביל, מסר דובר בית הנבחרים כי מחר בצהריים (שעון ארה"ב) ייערך תדרוך מסווג לכלל המחוקקים.

בעוד שאובמה טרם החליט סופית על יציאת לפעולה צבאית בסוריה, מחוקקים רפובליקנים אחדים, וגם כאלה ממפלגתו של הנשיא, הלינו על כך שהממשל לא תדרך אותם כראוי בנוגע למצב ולתגובה האמריקנית האפשרית. שני השרים צפויים לנהל שיחות עם השדולה הדמוקרטית בסנאט ועם מקבילתה הרפובליקנית. כמו כן, ישתתפו הממונה על המודיעין הלאומי, ג'יימס קלאפר, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא ברק אובמה, סוזן רייס, וסגן יו"ר מטות המשולבים של ארצות הברית, אדמירל ג'יימס ווינפילד.

לקראת תקיפה בסוריה - סיקור מיוחד:
עשרות טילים בלילה אחד: התקיפה בסוריה - תכנית פעולה
פוטין: הטענות שאסד השתמש בנשק כימי - שטויות
בכיר סורי: "מוכנים להגיב לתקיפה אמריקנית בכל רגע"

שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, ושר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. AP
ישוחחו עם סנאטורים משני צדי המתרס הפוליטי. הייגל וקרי/AP

לפני שייצא מבצע צבאי לפועל, הוא צפוי לעלות לדיון בבתי הקונגרס. אתמול התייחס השר קרי לנושא במסיבת עיתונאים שכינס בוושינגטון, ואמר: "ההתייעצויות האלה הן הדרך הנכונה להחליט אם לצאת לפעולה צבאית, לפני שיוצאים אליה. אני מאמין, כמו אובמה, שחשוב גם לדון ישירות עם העם האמריקני. זו האחריות שלנו. בגלל זה הדוח שלנו חשוב. תקראו בעצמכם, אל תסמכו עליי. אלו עדויות מאלפי מקורות, תחליטו בעצמכם".

"המודיעין שלנו בחן בקפידה ועוד יבחן מידע שנוגע למתקפה הכימית הזאת", הוסיף קרי. "לא נחזור על עיראק. עשינו צעדים חסרי תקדים. עדיין, חלק ממה שאנחנו יודעים יוצג רק לחברי קונגרס. חלק ממה שאנחנו יודעים לא ניתן לפרסום. כן ניתן לומר כי למשטר אסד תכנית הנשק הכימי הגדולה ביותר במזרח התיכון והוא השתמש בה כמה פעמים. אנחנו יודעים ששלושה ימים לפני המתקפה המשטר הסורי היה באזור של המתקפה ועשה הכנות, ואנחנו יודעים שהם הנחו להתכונן למתקפה – לשים מסכות ואמצעים אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקפה אמריקנית בסוריה תכלול ירי של עשרות טילים מספינות מלחמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות AP פרסמה היום ניתוח של תכניות מורכבות שפותחו על ידי הפנטגון לפעולה צבאית בסוריה. מהניתוח עולה כי התקיפה תחל בשעת לילה או לפנות בוקר, תימשך שעות אחדות ותכלול ירי של עשרות טילים מספינות מלחמה. על פי ההערכה, המתבססת על תכניות מורכבות שפותחו ועובדו על ידי הפנטגון לאורך זמן, ה"אור הירוק" לתקיפה יעבור מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ליו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, ולשר ההגנה הייגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully