וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: הטענות שאסד השתמש בנשק כימי - שטויות

רויטרס

31.8.2013 / 14:23

נשיא רוסיה שובר שתיקה ומתייחס לראשונה לאפשרות של תקיפה בסוריה. "אובמה, כחתן פרס נובל לשלום, צריך לחשוב על הקורבנות האפשריים", הזהיר, וקרא לשוב לדיון במועצת הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שולל את טענות הממשל בוושינגטון לפיהן דמשק השתמשה בנשק כימי, ואומר כי מדובר ב"שטויות". לדבריו, ארצות הברית צריכה להציג את כל הראיות שיש בידיה למתקפה הכימית לכאורה, ולהפנות אותן למועצת הביטחון של האו"ם.

בשיחה הבוקר (שבת) עם כתבים בוולדיווסטוק שבמזרח רוסיה, אמר פוטין כי "ממילא המשטר הסורי מנצח במלחמה, ולכן תהיה זו שטות מוחלטת עבורו להשתמש בנשק כימי". הוא קרא לנשיא ארה"ב ברק אובמה שלא לתקוף את סוריה. פוטין אמר כי אובמה, כחתן פרס נובל לשלום, צריך לחשוב על הקורבנות האפשריים של התקיפה בסוריה, לפני שישתמש בנשק בעצמו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ולדיווסטוק, 31 באוגוסט 2013. רויטרס
נשיא רוסיה פוטין, הבוקר בשיחה עם כתבים בוולדיווסטוק/רויטרס

דבריו של פוטין בוקר הם ההתבטאות הראשונה של נשיא רוסיה בנוגע לאפשרות של מתקפה אמריקנית בסוריה, בעלת-בריתה של מוסקבה. רוסיה הביעה בעבר התנגדות נחרצת להתערבות צבאית במלחמת האזרחים בסוריה, ושר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, מזהיר מדי יום מפני הדרדרות למלחמה אזורית.

ואולם, נשיא רוסיה פוטין שמר בימים האחרונים על שתיקה בנושא, ונמנע מלהגיב להתבטאויות המסלימות בוושינגטון, המאותתות על יציאה קרובה לתקיפה צבאית בסוריה. שתיקתו של פוטין עשויה לאותת כי הוא השלים עם העובדה שרוסיה אינה יכולה לעצור את המתקפה, וכי עליה לעמוד מנגד בזמן שארה"ב - ואולי מדינות אחרות, בהן צרפת - יוצאות לתקיפה תוך עקיפת מועצת הביטחון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מועצת הביטחון של האו"ם – האולם המשופץ. AP
ארה"ב יכולה גם בלעדיה. מועצת הביטחון של האו"ם/AP

בימים האחרונים, רמז שר החוץ הרוסי לברוב כי תגובתה של רוסיה לתקיפה בסוריה תהיה מילולית בלבד. "כמובן שאנו לא עומדים לצאת למלחמה מול אף אחד", אמר.

פוטין יארח בימים רביעי וחמישי את ועידת G20 בסנט פטרבורג. אובמה יבוא לפסגה, אך ביטל מראש את פגישתו המיועדת עם פוטין, בשל המתיחות שנוצרה בין וושינגטון למוסקבה אחרי פרשת סנודן. לפי מרבית הפרשנים, אם ארה"ב תתקוף בסוריה בימים הקרובים, פוטין יארח את הפסגה בניסיון לגמד את המשבר באזור, ויתמקד בהצגתה של רוסיה כמעצמה אזורית – ולא כבעלת בריתה של דמשק.


לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
בכיר סורי: "מוכנים להגיב לתקיפה אמריקנית בכל רגע"
איראן: "איפה הייתה ארה"ב כשסדאם השתמש בכימי?"
פקחי האו"ם חצו ללבנון; עוד משחתת אמריקנית באזור
סוריה: דברי קרי על ממשל אסד - "שקרים חסרי בסיס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully