וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נחש ענק מוחץ קופה באמזונס - ובולע אותה

חוקרים בברזיל תיעדו רגע יוצא דופן שבו תועד נחש חנק ענק בולע בשלמותה קופת שאגן ביער האמזונס. בעקבות כך בוחנים מחדש החוקרים הנחות יסוד בנוגע להתנהגות הזוחלים

עריכה: יאיר דניאל

חוקרים תיעדו רגע יוצא דופן שבו נחש חנק ענק בלע בשלמותה קופת שאגן ביער האמזונס במערב ברזיל. ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח אתמול (שישי) כי מדובר באירוע נדיר יחסית, כיוון שקופים מסוגלים להגן על עצמם מפני טורפים וזוחלי ענק, אך בצילומים נראה הנחש מוחץ את הקופה חסרת האונים לפני שבלע אותה בשלמותה. התיעוד גרם לחוקרי טבע לבחון מחדש הנחות מוצא הקשורות לבעלי חיים ממשפחות היונקים וליכולת שלהם להתגונן מפני טורפים כגון נחשי ענק מכיוון שבדרך כלל הם בוחרים טרף קל יותר ללכידה, כעופות ומכרסמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אכל אותה. הנחש בולע את הקופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר חוליו סיזר ביקה-מרקיז, חוקר מהאוניברסיטה הקתולית שבמדינת המחוז ריו גראנדה דו-סול בברזיל, הסביר כי הקופה, שנתלתה על גבי עץ ביער, לא הבחינה בזוחל הענק שהתקרב אליה והמתין בסבלנות לרגע המתאים כדי להתנפל עליה. במחקר שפרסם ד"ר ביקה-מרקיז הוא ציין כי לאור הממצאים החדשים שהתגלו, הוא מניח כי בניגוד להנחות העבר, נחשי ענק נוטים לתקוף גם בעלי חיים ממשפחת היונקים כקופים, ולא רק עופות ומכרסמים.

הקופים נוטים לחיות בקבוצות ובכך להגן על עצמם מפני טורפים למיניהם, אך הקופה ששימשה כארוחת צהריים של נחש הענק, התבודדה מחבריה לפני שנטרפה. הנחש שתקף את הקופה כרך את גופו סביבה ומחץ אותה למוות למרות ניסיונה להיחלץ ממנו. קוף נוסף שהיה עמה ניסה לעזור לה, אך לשווא. לאחר מכן בלע אותה הנחש אט אט. לדברי חוקרים, מדובר בהתנהגות אופיינית לזוחל הענק, אשר נוהג להסתוות מפני הטרף שלו ולהמתין לרגע המתאים כדי לתקוף. באחד המקרים תועד נחש ענק שהמתין במשך חודש לטרפו.

לקריאה נוספת:
מזעזע: נחש ברח מחנות בקנדה וחנק למוות שני ילדים
קנדה: בני משפחה החזיקו 40 נחשים בחדר במלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully