וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות ספיגה: היערכות גם למתקפת סייבר סורית בתשתית החשמל

30.8.2013 / 12:13

במערכת הביטחון ערוכים לאפשרות של מתקפת האקרים הפועלים בהוראת אסד ובסיוע איראן, ולשם כך אף גויסו חיילי מילואים. על הכוונת: תשתיות צה"ל, אתרי ממשלה וכלי תקשורת

צילום: לע"מ, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו ברמטכ"ל גנץ מדבר על ההיערכות לתקיפה בסוריה)

בצל ההכנות של ארצות הברית ובעלות בריתה למבצע רחב בסוריה ולנוכח התרחיש הקיצוני של נפילת טילים בישראל, באגף התקשוב ובאגף המודיעין בצה"ל נערכים גם לתרחיש של מתקפת סייבר על אתרים רגישים בישראל ובהם תשתיות של צה"ל, משרדי ממשלה ותשתיות אזרחיות. לשם כך גויסו חיילי מילואים של היחידות כדי לעבות את רמות ההגנה השונות ברשת האינטרנט.


לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
ארה"ב משיטה משחתת חמישית לאזור
"כוחות מיוחדים בריטים מסמנים מטרות בסוריה"
הנחיה לרשויות: היערכו למצב חירום עד יום א'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי מילואים גויסו כדי לעבות את רמת ההגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות נחשפה קבוצת האקרים המכונה "הצבא הסורי האלקטרוני", ולפי הערכת מומחים במערב ובישראל, מדובר בהאקרים התומכים במשטר בשאר אסד וחלקם אף פועלים בהנחייתו ובסיוע איראני. כאמור, מאז המתקפה המוצלחת של הווירוס "סטוקסנט" בשנת 2010 על מתקני הגרעין באיראן, המיוחסת לישראל, השקיעה איראן משאבים בפיתוח יכולות, ושיתפה בכך גם את סוריה. האקרים איראנים הוכיחו את יכולותיהם בהתקפות על אתרים בישראל ובארצות הברית, ובפרט על המערכת הבנקאית האמריקנית.

מומחה ישראלי שעובד בגוף ממשלתי הסביר כי גם ההאקרים הסורים הוכיחו את יעילותם במהלך השנתיים האחרונות בהתקפות אתרים ישראליים, אך עדיין לא ברורה מידת יכולתם, וכפי הנראה הם נעזרים בהאקרים תומכי אסד ברחבי העולם. בחודש ינואר השנה פרסמה הקבוצה ברשת החברתית טוויטר הודעות ולפיהן הותקפו על ידם 40 אתרים ישראלים, בתגובה לפרסומים זרים על תקיפה של חיל האוויר הישראלי בסוריה.

"ההאקרים הסורים הוכיחו את יעילותם"

קבוצת האקרים שהזדהתה בשם דומה תקפה אתמול (רביעי) את אתר ה"ניו יורק טיימס" והפילה אותו. התקפות דומות נערכו בחודש יולי על אתרי ה"גרדיאן" הבריטי וה"וושינגטון פוסט" האמריקני, על "טוויטר" ועל אתר ה"הפינגטון פוסט". במקביל הודיע הצבא הסורי האלקטרוני כי תקף חשבונות של כוחות המורדים ברשתות חברתיות. ההתקפות הפילו אתרים, גרמו לחבלה בהם, ובמסגרתן נעשה שימוש בחשבונות אישיים ושל גופים כמו סוכנות ידיעות זרה ופורסמו הודעות בשמם.

בחודש מאי חשף פרופ' יצחק בן ישראל כי יחידה בצבא הסורי האלקטרוני תקפה את מערכת המים של העיר חיפה, חרף הכחשות של ראש העיר יונה יהב. מאוחר יותר ציין פרופ' יצחק בן ישראל כי המתקפה נכשלה. על פי הודעות הארגון ברשתות החברתיות, מדובר בגוף עצמאי; אך מומחים בישראל מעריכים כי הוא נתמך על ידי בשאר אסד, שהתייחס לכך באחד הראיונות שהעניק בשנה האחרונה, שבו אמר כי מדובר בצבא סורי במרחב הווירטואלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במערכת הביטחון ערוכים גם להתגייסות של האקרים איראנים, סינים ורוסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת המתקפה האמריקנית, שככל הנראה תצא לפועל בימים הקרובים, בארצות הברית ובישראל ייערכו לאפשרות שאסד ינסה לנקום על התקפות בשטחו באמצעות תקיפות במרחב הקיברנטי, תוך כדי שהוא נמנע מהשארת חתימה אך יוצר מאזן אימה. על הכוונת בארצות ובישראל נמצאות תשתיות החשמל והמים, וכן הבורסה, הרכבות, אך גם אתרי משרדי ממשלה, צה"ל וגופים גדולים במשק הישראלי וכלי תקשורת.

התרחיש הקיצוני שעליו מדברים במערכת הביטחון בישראל כולל התגייסות בנפרד של האקרים איראנים, סינים ורוסים לבצע פיגועי סייבר בארצות הברית ובישראל כדי לתבוע את עלבון המעצמות מהאמריקנים, על רקע סירובו של הנשיא ברק אובמה להבליג על השימוש בנשק כימי נגד אזרחים. התגייסות כללית של האקרים עשויה להוות אתגר משמעותי מאוד אפילו למדינה כמו ארצות הברית, שמתמחה בתחום וערוכה לתרחישים קיצוניים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully