וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות נמשכות: ארה"ב מקרבת משחתת חמישית לסוריה

גורם רשמי בפנטגון אישר כי ה"סטאוט" נעה לעבר מזרח הים התיכון. היא תצטרף לארבעה כלי שיט נוספים הנושאים טילי טומהוק. סוריה נערכת: "מתנגדים לכל ניסיון חבלה של האויב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מזכ"ל האו"ם באן מודיע כי הפקחים יעזבו את סוריה עד מחרתיים)

ארצות הברית מקרבת משחתת נוספת לסוריה, על רקע ההכנות לתקיפה: חיל הים האמריקני החל לשנע את המשחתת "סטאוט" למזרח הים התיכון – כך אמר היום (חמישי) גורם רשמי בפנטגון. לדבריו, כלי השיט הנושא על סיפונו טילי טומהוק, "נמצא בים התיכון ונע מזרחה" ויצטרף למשחתת "מהאן". הגורם ציין כי המשחתת צפויה להישאר באזור לעת עתה.

הקרב על סוריה - כותרות אחרונות:
ממשלת בריטניה: מתקפה בסוריה "נחוצה ומוצדקת"
התקיפה בסוריה תידחה בשבוע? עדכונים שוטפים
"רוסיה תשלח ספינות קרב למזרח הים התיכון"
אובמה על תקיפה בסוריה: "טרם קיבלתי החלטה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחתת אמריקנית בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר במשחתת האמריקנית החמישית המוצבת באזור, לצד ה"ראמפג'", ה"ברי" וה"גרייבלי", שלוש משחתות שמסיירות בים התיכון באופן שגרתי. לא ידוע כמה טילי טומהוק מוצבים על כל אחת מהמשחתות, אך ההערכות הן שמדובר בכ-45. הגורם הוסיף כי גם נושאת המטוסים האמריקנית "נימיץ" ממשיכה לשהות באזור הים האדום והמפרץ הערבי, אולם "הדבר לא קשור להתפתחויות בסוריה לפי שעה".

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות אינטרפקס הרוסית מפי גורם במטה הכללי של צבא רוסיה, כי כוח המשימה הקבוע של הצי הרוסי בים התיכון יתוגבר בקרוב בספינה נגד צוללת ובספינת הטילים "מוסקבה", בגלל "המצב הידוע השורר כעת במזרח התיכון". לדברי הגורם, ההחלטה התקבלה בשל המצב הנוכחי שנוצר במזרח הים התיכון, ש"דרש מאיתנו התאמות מסוימות בהרכב הכוח הימי". עוד הוסיף הגורם כי "בימים הקרובים הוא (הכוח) יתוגבר בספינה גדולה נגד צוללות של הצי הצפוני. לאחר מכן תצטרף אליה אניית הטילים 'מוסקבה' של צי הים השחור, המשלימה כעת משימות באוקיינוס האטלנטי ובקרוב תפנה לכיוון מיצרי גיברלטר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נערכים להתמודד עם כל מצב חירום ולמנוע מהאויב לפגוע בשירותים". נשיא סוריה בשאר אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, סוריה נערכת לתרחיש של תקיפה בשטחה בימים הקרובים. ראש הממשלה הסורי וואאל אל-חלקי אמר כי המשטר נערך לכך ברמה הלאומית, ונוקט צעדים כדי "להתמודד עם כל מצב חירום ולמנוע מהאויב לפגוע בשירותי המדינה, בייחוד באספקה של חשמל, מי שתייה, דרכי תקשורת מזון ודלק. המאפיות פועלות מסביב לשעון כדי לענות על צורכי האזרחים". לפי סוכנות הידיעות הממלכתית סאנא, חלקי הבהיר בישיבה של שרי הממשלה ומושלי מחוזות שכונסה כדי לדון בהיערכות של הרשויות, כי ארצו "תתנגד לכל ניסיון חבלה של האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully