וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בעמדות החלוקה: תורי ענק בהמתנה לערכות המגן

גם היום לא מתרשמים האזרחים מניסיונות ההרגעה של הדרג המדיני, לפיהם הסבירות לכך שישראל תותקף נמוכה, ומבקשים להצטייד. "לא נותנים לאנשים מוגבלים להיכנס לשירותים"

צילום: ערן גילווארג, עומר מירון, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל

היערכות המערב לתקיפה בסוריה מדאיגה את הישראלים, שכפי הנראה לא מתרשמים מהערכות הדרג המדיני, לפיהן קיימת סבירות נמוכה שאסד יורה לצבאו לתקוף בישראל. בתחנות חלוקת ערכות המגן נרשמו גם הבוקר (חמישי) תורים ארוכים, זאת לאחר שאתמול זינק הביקוש פי שלושה ביחס לתחילת השבוע. בדואר ישראל, שבסניפיו מתקיימת חלוקה של מסכות אב"כ, מסרו כי העומס החל כבר שלשום, זאת בנוסף לעלייה במספר הפניות בנושא במענה הטלפוני.

"יש כאן אנשים מוגבלים עם קביים, וזה לא מעניין אף אחד. כמה מהם ביקשו להיכנס לשירותים וחסמו אותם", סיפר ציון כהן מכפר סבא, שהגיע הבוקר לעמדת החלוקה ברחוב ההגנה בתל אביב. "יש כאן למעלה מאלף איש להערכתי, כל אחד רושם את המספר שלו על קרטון, זה לא רציני. כרגע קיבלו את מספר 120, ואני אחרי מספר 800 בתור, אז יש זמן. אני מקווה שלפחות בתום ההמתנה אזכה לקבל ערכה, כי גם לגבי זה אני כבר לא אופטימי", הוסיף.

תופי מלחמה בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות
"לא יוצג 'אקדח מעשן' שיקשור את אסד לטבח הכימי"
רגעי הכרעה: צמרת צה"ל תדון בנושא התקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה תידחה בשבוע? עדכונים שוטפים

תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
"התעוררו בדקה ה-90". התור לעמדת החלוקה הבוקר, בתל אביב/דרור עינב

אשר, עובד הדואר שהורגל בימים האחרונים לטפל במספר רב של פונים, אמר לוואלה! חדשות כי האזרחים "מתעוררים ברגע האחרון, בדקה ה-90. כל החודשים האלה שולחים להם עלונים שיגיעו לקחת ערכות מגן, וזה מה שקורה כשלא מגיעים בזמן לקחת את זה. יש לחץ. אני מקווה שעכשיו יגיעו כולם וייקחו את ערכת המגן שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
"מעדיפים להיות מוכנים". המתנה בעמדת החלוקה בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

עדי, תושבת תל אביב, הגיעה כבר אתמול לתחנת החלוקה, וסיפרה כי החששות שהתעוררו אצלה בימים האחרונים מפני תקיפה סורית בישראל, העלולה לכלול שימוש בנשק לא-קונבנציונלי, הם שגרמו לה להגיע אל תחנת החלוקה עם בתה הפעוטה מיקה. "אנחנו קצת בלחץ, אנחנו מעדיפים להיות מוכנים ולא לחכות לרגע האחרון. אנחנו לא יודעים מי יושב מעבר לגבול, מה הוא יכול לעשות, עדיף תמיד להיות מוכן", אמרה, והוסיפה כי על אף העומס שהורגש במקום, "אני חייבת להגיד שהאנשים פה נורא נחמדים. למרות תור של כמעט 200 מספרים, אמרו לי להתקדם בגלל התינוק, אין תלונות".

תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
לפעמים מצליחים למצוא זמן לשבת. מחוץ לעמדת החלוקה בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

עד כה חילק פיקוד העורף באמצעות דואר ישראל ערכות מגן ל-60% בלבד מהציבור. מנתונים שהוצגו בדיון הוועדה לביקורת המדינה בכנסת עלה כי התקציב שניתן לנושא עבור שנת 2013 כבר אזל. משמעות הדברים היא שלשאר הציבור אין עוד אפשרות לקבל ערכה במסגרת מבצע ההצטיידות הממשלתי.

אלפי בני אדם גודשים מאז שעות הבוקר המוקדמות גם את היכל הספורט בחיפה, שנפתח לחלוקת ערכות מגן. רבים טענו כי הם ממתינים בתור, בשמש הקופחת, יותר משעתיים וחצי. חלקם התלונן לאפליה בין האנשים. עד כה חולקו כ-1,000 ערכות ב-15 עמדות חלוקה.

תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
מנוחה בהמתנה לערכת מגן בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully